Aviseringar
Rensa alla

Åsikter om bandloggor?


Ämnesstartare

Tatueringar är det alltså vi pratar om.

Rakt på sak: vad är er åsikt om att tatuera in bandloggor på sig själv? Idiotiskt? Var brukar vanligtvis tatuerarna själva ställa sig i frågan?

Anledningen till att jag undrar är att jag länge (länge) har funderat på att göra en tatuering som inte bara kan representera min kärlek till musik utan i synnerhet ett specifikt band, och det enda som egentligen har känts helt rätt är bandets logga som i sig ser rätt bra ut. Bandets namn finns inte med i loggan så på det sättet är den ganska diskret, om man kan säga så.

Jag blir dock lite osäker med tanke på att det inte handlar om ett band jag har älskat i hela mitt liv, men det enda jag säkert vet är att de har förändrat hela mitt liv, bokstavligt talat, till det bättre. Och att en stor del av hela mig kretsar kring detta band idag.

Någon som har tatuerat in en bandlogga? Någon som har ångrat sig? Någon som kan komma med andra tips eller ideer? Jag tänkte inte springa till studion och boka tid imorgon, så jag är fortfarande öppen för förslag.

Tack på förhand 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

usch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk har ju fått för sig att tatuera värre saker i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt korkat. Ett band du gillar när du är 17 lär du nog inte gilla när du är 40. Du ska ha din kropp länge, tänk på det.


   
SvaraCitera

Låter lite dumt, men vem är jag att döma. Det är ju iaf inte en partners namn. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Länka loggan bah!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är lamt


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

tänk efter innan som sagt
annars,noter, instrument eller nåt sånt som motiv om det bara ska representera musik generellt


   
SvaraCitera

Beror på logo.

Något som är fult att tattuera in:
Image

Snyggt:

Image
(inte texten alltså)


   
SvaraCitera

Anser inte att det är dumt. Även om du nu slutar tycka om bandet det är frågan om, så kan du ju titta på din tatuering och tänka tillbaka tills då du älskade bandet, och minnas hur glad du blev av att lyssna på dem osv.


   
SvaraCitera

Jag tycker det beror helt på vad grejen är. Har sett folk som tatuerat in en bandlogga med anledningen att deras musik hjälpte dem igenom en jobbig period i livet/fick dem att inte ta livet av sig/liknande. Då tycker jag det är helt okej.

DÄREMOT tycker jag det är idiotiskt med folk som tatuerar in ett band för att de tycker de är bra, och inget mer. Typ "yeah, gillar MCR så tatuerade in deras logga på armen".


   
SvaraCitera