Aviseringar
Rensa alla

Askblond toning eller permanent färg?


Ämnesstartare

Tjo, nån som vet nån helst ljus askblond toning som är någorlunda billig?

Vet att mood har en askblond men sist jag färgade över med det så blev det ganska mörkt.. men kan väl varit för håret var orange mer eller mindre före kanske.. Nu är det ljusgult.

Tänker mest på loreals casting blonde nr 910 eller 801.. eller schwarzkopf soyance 12.1 , men är rädd för om jag färgar över med en sån ljus.. så blir det fail? Men eftersom det är ljusgult borde det väl gå bra ändå...

Anledningen till varför jag inte vill ha en vanlig askblond helst är för då måste jag kanske blondera igen o de vägrar jag.. tappat några tussar nämligen (tur man har tjockt hår, men ändå) så är lite försiktig...


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan ej färga/tona ditt hår ljusare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loreal casting vreme är kasst. Jag tvättar håret typ 2 ggr/vecka och min färg gick ur på typ 3 veckor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

loreals casting blonde nr

använder den, och har askblont hår. minns inte exakta siffran, men slutar på 13.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du kan ej färga/tona ditt hår ljusare

Nej vet 🙂

Postorderhoran:

loreal casting vreme är kasst. Jag tvättar håret typ 2 ggr/vecka och min färg gick ur på typ 3 veckor

Hm okej, jo , och scwarzkopfs är ändå billigare så blev den..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En annan fråga.... har ju schwarzkopfs soyance askblonda nu, men det visar att färgen man har blir ljusare? det är väl inte blekning i? är extremt försiktig med det nu....


   
SvaraCitera