Aviseringar
Rensa alla

Askonstig blödning


Ämnesstartare

Hej.

Fick i förrigår en skum blödning från underlivet som pågått tills idag, det bör icke vara min mens då den redan uppenbarat sig för ca två veckor sedan.

Tog ett gravidtest igår och visade på negativt (!!!woho!) så bör ju inte vara något sådant.

Det är inte så mycket så att det är mens, det är mer typ, brunt och inte lika "blodigt".
Har varit lite av och till.

VAD ÄR DETTA?!?!
Mata min hypokondri. Typ.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[cry]


   
SvaraCitera

S.k. mellanblödning, kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

[cry]

Tolkar detta som att det är cancer jag lider av [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

S.k. mellanblödning, kanske?

Kanske, kanske... Men det känns som att det har varit för mycket blod för att det ska vara det, samt blandat med mindre smärtor.
Har aldrig haft mellanblödningar innan heller.


   
SvaraCitera

genus:

Kanske, kanske... Men det känns som att det har varit för mycket blod för att det ska vara det, samt blandat med mindre smärtor.
Har aldrig haft mellanblödningar innan heller.

Låter knepigt. Har noll koll, finns nog en del det kan vara... (Och om jag inte vet vet ingen!1111 [crazy]) Dra till UM och fråga, eller ring sjukvårdsupplysningen.

Jag borde kolla upp mina cancersymptom, också. Orka påminna mig. </3


   
SvaraCitera

äter du p-piller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Dra till UM och fråga, eller ring sjukvårdsupplysningen.

In a perfect world att jag skulle våga förmå mig att ringa...
Får väl ta och gå till skolsyster, känns som en bättre mjukstart i jakten på vad fan som är på gång i mig.

elverpigen:

äter du p-piller

Nej, inget sådant!


   
SvaraCitera

genus:

Får väl ta och gå till skolsyster, känns som en bättre mjukstart i jakten på vad fan som är på gång i mig.

Vad sade hon? Exakt samma sak drabbade nämligen mig i förrgår, och håller på än. Det är för tidigt för mig att ha mens, och jag brukar ej heller något hormonpreventivmedel.

Förtälj mig vad du blivit sagd, så att jag kan känna mig mer väl i att underlåta att kolla upp mig. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ringt vårdcentralen om jag vore du! Fast de har kanske ingen gynekolog där iof och tack vare ålder så skulle jag då bli slussad till ungdomsmottagningen där jag verkligen inte passar in. Är väl ingen dum tonåring som inte vet vad skydd är, liksom.
Nej riktiga gyn skare va, annars är jag inte med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har också fått mellanblödningar, tror jag.. Något som går på um kanske?

genus:

Tog ett gravidtest igår och visade på negativt (!!!woho!) så bör ju inte vara något sådant.

Får man det när man är gravid?

elverpigen:

äter du p-piller

är det vanligt att man får mellanblödningar när man äter p-piller?


   
SvaraCitera

Fingerprints:

är det vanligt att man får mellanblödningar när man äter p-piller?

man kan få om man råkat ta ett piller lite sent eller om man hoppat över nån mens. man kan nog få lite hur som, men främst i början av knaprandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Vad sade hon?

Inte gått dit än 🙁 skall till ungdomsmottagningen snarast och testa mig för klamydia så jag kan utesluta även detta, och om så inte är fallet, att jag klamydia har, skall jag definitivt gå till skolsyster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Inte gått dit än 🙁 skall till ungdomsmottagningen snarast och testa mig för klamydia så jag kan utesluta även detta, och om så inte är fallet, att jag klamydia har, skall jag definitivt gå till skolsyster.

var också och testade mig på klamydia idag.. usch usch.. Men alltså varför frågar du inte om blödningarna när du ändå är på um, jag menar.. de har väl ändå bättre koll en skolsystern.

o snälla du, skriv här när du fått svar på vad blödningen är för ngt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, jag ska nog göra det! Förklara situationen, aldrig haft mellanblödningar eller likande innan. Den är dock slut nu, men varade i typ 2-3 dagar!


   
SvaraCitera