Aviseringar
Rensa alla

Aslöjlig, korkad brud har begått misstag och behöver hjälp


Ämnesstartare

Detta är så pinsamt, skäms som fan för det är så klantigt...

Men ja, tar det kort p.g.a ser löjligt ut i text och jag dör lite för det är så dumt och jag VET bättre.

Ehm, var sugen på tjack. Brukade skjuta det IV. Men håller på att sluta. Tog en gammal spruta som använs tidigare, flera gånger, så den var ovass och kanske smutsig. Var onykter och vet ej om jag spritade eller så. Satte den i armvecket för jag ville bara ha ett blodsvar i alla fall.... Injecerade alltså ingenting.

Men nu har jag en böld. Har haft i 2v. Kan ej gå till sjukan, är allegisk mot antibiotika. Ser ej så farligt ut, är som en större finne, kan tömma på var. Var dock ganska blå efter att jag stuckit mig, brukar ej bli så blå alls. Kan jag ha pajat en ven lite?

Har spritat och satt på sårtejp, finns det någonting mer jag kan göra?

Hjälphjälphjälp, kan ej tänka själv. Är fett rädd för att det skall bli värre.


   
Citera
Ämnesstartare

Ring sjukvårdsupplysningen och sluta dumma dig, detta leder ju bara till värre grejer förstår du väl. [sad]
De kommer väl att be dig att gå till vårdis och det är nog bra. Säg att du är allergisk mot antibiotika och sedan får de bestämma vad som ska göras. Ett orosmoment mindre liksom.


   
SvaraCitera

Låter som en infektion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ring sjukvårdsupplysningen och sluta dumma dig, detta leder ju bara till värre grejer förstår du väl.
De kommer väl att be dig att gå till vårdis och det är nog bra. Säg att du är allergisk mot antibiotika och sedan får de bestämma vad som ska göras. Ett orosmoment mindre liksom.

Får alla mina mediciner som jag BEHÖVER (och ej missbrukar) indragna om jag går till läkaren med ett så jävla uppenbart injeceringshål i armen!

tevepro:

Låter som en infektion.

Ja, absolut. Så mycket har jag räknat ut.

Har spritat och lagt på sårtejp. Försöker äta också så att kroppen kan ta hand om skiten men har bara lyckats få i mig 100g snickers, en kaka, en liiten bit kyckling, några få bitar pasta samt en macka sammanlagt under en vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Får alla mina mediciner som jag BEHÖVER (och ej missbrukar) indragna om jag går till läkaren med ett så jävla uppenbart injeceringshål i armen!

mm du får avväga där
kanske förstår hen eller så vill den inte skriva ut mer. gå till en annan vårdis då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mm du får avväga där
kanske förstår hen eller så vill den inte skriva ut mer. gå till en annan vårdis då.

Ja, jo.

Funderar på att söka hjälp, på riktigt, men jag vill ej gå på en massa pissprov och bli stämplad som missbrukare. Behöver mest någon att bara typ... Snacka med, som kanske kan förstå underliggande problem. Men har ej lust att snacka med någon som känner mig p.g.a orkar ej daltas med/övervakas. De flesta jag känner är antingen pundare eller superemot droger (och vet ej om att jag brukar droger). Har aldrig klickat med någon psykolog heller, är så less på att höra "men de gör så för att de älskar dig", vilket jag har fått höra av alla jag träffat och då slutar jag gå. Men ska bli ren.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Min sambo är dock världens bästa stöd, hade jag varit honom och hade behövt stå ut med mig själv så hade jag dumpat mig för länge sedan. Är sämst flickvän, ljuger och är elak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Funderar på att söka hjälp, på riktigt, men jag vill ej gå på en massa pissprov och bli stämplad som missbrukare. Behöver mest någon att bara typ... Snacka med, som kanske kan förstå underliggande problem.

Det är tragiskt att man ska behöva bli stämplad som missbrukare, men långsiktigt kan det vara värt det? Känner du själv att du missbrukar, att du inte har kontroll över ditt bruk osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige är värdelöst när det gäller vård av drogmissbrukare. Vet inte om jag missförstått tråden men kan du inte bara säga att stuckit dig med en spruta på fyllan och att den var otvättad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

De flesta jag känner är antingen pundare eller superemot droger (och vet ej om att jag brukar droger).

Jag tar inte droger, men har vänner som väljer att göra det. Och är inte superemot, det beror ju på anledningen också ofta är det sociala problem som leder att man hammnar i missbruk och inte enbart bruk då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Sverige är värdelöst när det gillar vård av drogmissbrukare. Vet inte om jag missförstått tråden men kan du inte bara säga att stuckit dig med en spruta på fyllan och att den var otvättad?

När det gäller droger är sverige facister... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Det är tragiskt att man ska behöva bli stämplad som missbrukare, men långsiktigt kan det vara värt det? Känner du själv att du missbrukar, att du inte har kontroll över ditt bruk osv?

Alltså, jag har blivit erbjuden diverse droger IRL som jag har haft problematik med innan (amfetamin då framförallt). Tackade nej till gratis MDVP (ska vara ganska likt amfetamin tydligen) för typ två dagar sedan, trots att de två jag umgicks med rökte detta och jag var det nyktraste jag varit på flera veckor. Med undantag för en liiten, liten lina med ritalin (vet ej exakt hur mycket, doserade ej själv), men min tolerans gjorde att jag kände nada, så var typ heeelt nykter.

Hade dessutom avtändning just då utan dess like. Så är fan ganska så jävla stolt över mig själv på grund av detta.

KungYxe:

Sverige är värdelöst när det gäller vård av drogmissbrukare. Vet inte om jag missförstått tråden men kan du inte bara säga att stuckit dig med en spruta på fyllan och att den var otvättad?

Nja, det är ganska uppenbart vad det handlar om. Kan inte ens ta blodprov utan att de blir jävligt misstänksamma, får nästan hjälpa dem att sticka mig...

kulturmarxisten:

När det gäller droger är sverige facister...

Ja, man får ingen andra chans. Finns ju ofta underliggande orsaker till att man missbrukar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Hade dessutom avtändning just då utan dess like. Så är fan ganska så jävla stolt över mig själv på grund av detta.

Nice! [cute] Men problemet är väll om det uppstår en kris i ditt liv hur du kommer reagera då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även om de vet vad de handlar om så kan de väl inte göra nåt om man nekar? Eller måste man göra blodprov?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Nice! Men problemet är väll om det uppstår en kris i ditt liv hur du kommer reagera då.

En polare dog nyligen, därför har det eskalerat. Har känt att jag varit för nykter när jag kunnat känna känslor. Bröt dock ihop idag, hade inte ens berättat för min sambo. Måste hantera sorgen och alla skuldkänslor nykter, känns hemskt.

KungYxe:

Även om de vet vad de handlar om så kan de väl inte göra nåt om man nekar? Eller måste man göra blodprov?

Ingen aning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Måste hantera sorgen och alla skuldkänslor nykter, känns hemskt.

Jo, jobbigt men långsiktigt är det bra. [cute]


   
SvaraCitera