Aviseringar
Rensa alla

Aslöjlig, korkad brud har begått misstag och behöver hjälp


Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jo, jobbigt men långsiktigt är det bra.

Så mycket skuld, kan ej riktigt hantera det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Så mycket skuld, kan ej riktigt hantera det.

[sad] du borde nog söka hjälp för att hantera det där eventuellt. vet inte riktigt, tycker du att du borde känna skuld för att någon annan tar en överdos eller dylikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

tycker du att du borde känna skuld för att någon annan tar en överdos eller dylikt?

Är nog inte bara jag som tycker att det är mitt fel heller, det är ju mitt fel.

Hennes överdos var dock medveten, hon ville dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Är nog inte bara jag som tycker att det är mitt fel heller, det är ju mitt fel.

Hennes överdos var dock medveten, hon ville dö.

Okej, försök göra något konstruktivt av känslorna då?


   
SvaraCitera

Gör bölden ont när du trycker på den?.. Är den mindre blå nu än i början om man säger så? Eller har det blivit värre? Är det svullet, eller "bara" en böld? Fortsätt sprita och håll rent och greja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tog en gammal spruta som använs tidigare,

Men släng skiten så du inte har sånt liggande [shake]


   
SvaraCitera

Fan vad jobbigt.

Försök i alla fall käka mer. Vadsom, spåna vad du tycker vore godast. Du måste ha någon favoritmat. Bara du får i dig något. Slät yoghurt, kanske?

Fortsätt hålla bölden nitiskt ren i alla fall.

Geigerzähler:

Behöver mest någon att bara typ... Snacka med, som kanske kan förstå underliggande problem.

Finns det inget man kan gå till anonymt i din stad? Det finns ju för andra grejer (Prata om sexköp och göra HIV-test kan man i varje fall anonymt här)...

Jag kan inget om sådant här, men skrev ändå. Hoppas det blir bättre, det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]
Tycker att du borde prata med sjukvården. Du ska ju ej behöva ha så där även om det kanske var dumt och så. Eller i alla fall prata med sköterska eller så som kan ge hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Gör bölden ont när du trycker på den?..

Ja, gör ont när jag böjer armen.

soundsystem:

Är den mindre blå nu än i början om man säger så?

Är inte alls blå, bara röd.

soundsystem:

Är det svullet, eller "bara" en böld? Fortsätt sprita och håll rent och greja..

Bara böld.

mrman:

Men släng skiten så du inte har sånt liggande

Redan gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

se upp för ​symtom på blodförgiftning. det låter helt klart som en möjlighet i det här fallet, och om du är allergisk mot antibiotika är det fan inte att leka med.

om du får några av symtomen hade jag tagit det säkra för det osäkra och riskerat att stämplas som missbrukare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

se upp för symtom på blodförgiftning. det låter helt klart som en möjlighet i det här fallet, och om du är allergisk mot antibiotika är det fan inte att leka med.

Jag vet, har jobbat med djur och fått en hel del bett. Så är absolut uppmärksam på sådana symptom. Tycker inte att det ser så himla farligt ut.


   
SvaraCitera

Kan NA vara en möjlighet? För att prata menar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Kan NA vara en möjlighet? För att prata menar jag.

Snackade just med min sambo om detta, och ja, det vore kanske en bra idé.


   
SvaraCitera

Försök dricka energirika grejer om det känns lättare än att äta. Mjölk, fruktjuice, drickyoghurt? Kan ju vara bra att försöka ha sådant hemma om det går ner bättre än mat.

Att få i sig mycket vätska är ju en skitbra grej oavsett, men energirika drycker, än bättre här. Om du har vitamintabletter hemma är det ju inte dåligt att försöka ta sådana också.

Skitviktigt att du får i dig vad du behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

ehöver mest någon att bara typ... Snacka med, som kanske kan förstå underliggande problem. Me

En professionell person utan personlig koppling till dig är nog det bästa då.

Geigerzähler:

Min sambo är dock världens bästa stöd, hade jag varit honom och hade behövt stå ut med mig själv så hade jag dumpat mig för länge sedan. Är sämst flickvän, ljuger och är elak.

vill han också bli ren? det är nog rätt svårt att bli ren när man lever med någon som missbrukar. ibland behöver man nog ta bort alla missbrukare ur sitt liv för att själv inte gå under.


   
SvaraCitera