Aviseringar
Rensa alla

Asså vad fan tror ni?


Dumbfounded:

Dom flesta i Sverige är dock ateister, och tror alltså inte på någon religion.

ja, jag undrar dock varför det är på de viset :s


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Ganon

första jag tänkte på 😀


   
SvaraCitera

Anura:

ja, jag undrar dock varför det är på de viset :s

Inga krig, ingen svält osv. Har väl inte funnits så mycket att be om.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Lite som när chryseus var i farten

I vilka avseenden? Kan faktiskt inte minnas att jag någonsin försökt vinna över folk till "min sida" [bigsmile] Vilken sida? (är bara nyfiken på att höra tankegången där)


   
SvaraCitera

S3ON:

Inte Allah heller!

Allah är arabiska för gud.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Allah är arabiska för gud.

Aa, men fortfarande inte samma gud som den de kristna tror på, lr? [confused]


   
SvaraCitera

S3ON:

Aa, men fortfarande inte samma gud som den de kristna tror på, lr?

jo. typ.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

jo. typ.

hmm.. öh, what ever, hen finns ej.


   
SvaraCitera

Lloyd Blankfein:

Kan faktiskt inte minnas att jag någonsin försökt vinna över folk till "min sida"

Med ditt konto med snubben från Libanon eller var fan de var, när du byggde argument på hans erfarenheter osv


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Med ditt konto med snubben från Libanon eller var fan de var, när du byggde argument på hans erfarenheter osv

Vilket konto? Menar du det jag delade med en annan användare?
Tror nog att du försöker ge mig lite oförtjänt mycket credd nu! 😛

Nåväl, jag fick svaret på frågan jag ställde 🙂 Lite synd att många på UM verkar ha "vi och de"-inställningen som annars är tabu i samhället. Ibland är det nog tur att ungdomar som surfar in på denna sajt har en stark personlighet och är van vid internets tuffhet, annars hade de nog ganska enkelt kunnat falla offer för näthatet, som även existerar här.


   
SvaraCitera

Dumbfounded:

Dom flesta i Sverige är dock ateister, och tror alltså inte på någon religion. Har för mig att Sverige ligger på sista plats när det gäller troende bland befolkningen.

Jag skulle väll snarare säga att "Dom flesta" är något slags mellanmjölk. Jag vet inte, men jag tror nog kanske på Någonting, inte Gud lixom, men asså, nått tror jag kanske finns, typ sådär ba..
Sekulariserade, velande och "Jag har inte tänkt så mycket på detdär"-människor, alternativt "andliga" personer, som inte bekänner sig till en specifik religion, men som plockar lite, typ mediterar, läser livsguidsböcker..
Sedan finns det rätt många agnostiker, som kallar sig ateister.


   
SvaraCitera

De flesta i Sverige är inte kristna.   Man måste skilja på att kalla sig kristen pga att man har den tron och att vara född i Sverige som anses/ansågs vara ett kristet LAND med kristna TRADITIONER. 


   
SvaraCitera

Sorry, men jag tror inte på sagor. Gud, Allah, och allt vad dom heter, finns inte. Och att säga att Gud finns för att bibeln säger det, är samma logik som att Stålmannen finns för att det finns filmer och serietidningar om honom. 
Religion är grunden för hat och krig länder emellan.


   
SvaraCitera

Volvo4life: samma logik som att Stålmannen finns för att det finns filmer och serietidningar om honom.

Nu ska du inte klanka ner på min fina Stålis 🙁


   
SvaraCitera

Xisco:

Nu ska du inte klanka ner på min fina Stålis 🙁

Spindelmannen då Söt


   
SvaraCitera