Aviseringar
Rensa alla

Astronomi


Ämnesstartare

 

Jag kommer att göra följande påståenden, jag hoppas på att ni, mina goda vänner av internet finnerarrow-10x10.png ett intresse i att utvidga dessa eller kritisera dessa, eftersom dem är påståenden vars ursprung är mitt minne av vad människor med glasögon och skägg på internet har sagt till mig.

1. Hela universum verkar vara sittandes på mer gravitation än vad den någonsin skulle kunna åstakomma med den materian den har, baserat på att gravitationen som vi ser den idag är korrekt så borde detta vara omöjligt, därav antagar man att det finns en tillarrow-10x10.png kraft, Mörk energi.

2. Mörk energi är såpass instabil att den minsta förändring i mängden vi har i vårt universum antingen skulle få allt att kollapsa eller splittras, detta gäller även om halva universum flyttar lite av sin mörka energi till den andra halvan så kollapsar bådera, teorin är dock att den minsta lilla förändring inte tagit plats någon gång inom dessaarrow-10x10.png 13.7 miljarder år.

3. SÅDAN HÄR ANSES EXPANSIONENS HISTORIA SE UT!
untitled.png

Vad som kan slå en som otroligt mysteriskt är påståendet att universum expanderar I EN accelererande takt, den växer snabbare och snabbare, men den korta början verkar inte lydit dessa lagar, på denna bild växer universum extremt snabbt till en början och sedan stannar den nästan, endast för att åter igen börja expandera i en snbbare takt!
Vad orsakade detta stopp?
Vad finns det för förklaringar?

4.  Sist jag hörde om kvantfysik fanns där ett problem med hur saker verkar komma in och ut ur existensen utan någon förklaring, vad finns det för forskning om detta?


   
Citera
Ämnesstartare

vad är mörk energi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är ju rena gissnngar mest dvs teori - helt ointressat 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: vad är mörk energi?

Det är vad man kallar den osedda kraften som håller ihop universum, enligt matten så borde den splittras i tusen bitar och atomerna i vår kroppar borde inte hålla ihop.

Aaron: Detta är ju rena gissnngar mest dvs teori - helt ointressat 😛

Vad jag hoppas finna är förklaringar om dessa gissningar, hur allvarliga dem är och jag vill veta allt om dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kommer aldrig förstå oss på hela universum. Det är bortom vår fattningsförmåga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Vi kommer aldrig förstå oss på hela universum. Det är bortom vår fattningsförmåga.

Sant då inte ens Mänskligheten begriper allt på deras hemma plan än med tiden om den överlever i Miljarder år vill säga 🙂   


   
SvaraCitera