Aviseringar
Rensa alla

Asus garanti


Ämnesstartare

Hej!

Jag undrar bara om någon av er är kunnig inom detta med garanti. Jag köpte min dator sommaren 2012 och har haft den tills dess och den har inte funkat så bra. Jag måste lämna in den nu.

Men jag undrar bara det är 2 år på asus produkter men i butiken Siba som jag köpte den är detta bara 1 år. Vilket är de som gälls. Kan jag lämna in den i butiken Siba? 

Tack för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag och mrman och redan gjort detta klart för dig ett 10-tal gånger, har du glömt det? Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo fast jag undrar om man kan lämna in den i butiken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring o fråga o läs på kvittot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: läs på kvittot.

står inget på kvittot :s står bara fri hämtservice 2 år. Men på butikens hemsida står de 1 år. Men tillverkaren har ju två år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

står inget på kvittot :s står bara fri hämtservice 2 år. Men på butikens hemsida står de 1 år. Men tillverkaren har ju två år.

Ring då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Ring då

vafan tänk om någon svarar? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Garantibestämmelserna gäller även om någon annan än säljaren till exempel tillverkaren, har gett garanti för säljarens räkning."

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Garanti/

ring och hör men är ganska säker på att om asus angett två år så äre det som gäller. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:

vafan tänk om någon svarar? 🙁

Ring igen 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Ring igen 😉

jag skrev inte fel
men jag skojade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:

jag skrev inte fel
men jag skojade

Japp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste "Anus garanti".

Förväntade mig en mycket mer spännande tråd.


   
SvaraCitera
Realm

Om Asus har två år garanti men butiken har 1 år, då kan du inte lämna in den till butiken nu, de har bara service i ett år.

Däremot bör du kunna ringa till ASUS och be dom att ta emot din dator då du fortfarande har garanti där. Tror dock att du kan få problem om du inte har kvitto då man självfallet måste ha bevis på att det är nyinhandlade grejer.


   
SvaraCitera