Aviseringar
Rensa alla

Asviktig fråga ang: köttfärs


Ämnesstartare

Alltså, min köttfärs går ut imorgon men jag har så jävla mycket kvar, och jag hade tänkt göra chili con carne. Chili går ju jättesnabbt att bara värma upp i en stor kopp i mikron eller något, och man kan ju ha färdig chili i kylen i några dagar.

Så borde inte chilin hålla lite längre om man stekt upp den? Typ om den går ut imorgon och jag lagar till den då, borde man inte kunna äta den dagen efteråt utan några problem och utan att oroa sig för maskar i magen och kolera?

OBS Viktig fråga


   
Citera
Ämnesstartare

tror inte en dag är någon fara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Så borde inte chilin hålla lite längre om man stekt upp den?

Jo, dessutom kan du frysa ner den i lämpliga portioner sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men va? Frys in ba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller hur länge har du haft den i din ägo?
Är den så gammal att den inte ens tål att vara fryst längre?


   
SvaraCitera

kött suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yesss tack då ska jag göra fem kastruller chili

krasch:

Men va? Frys in ba.

Saken är den att mitt kylskåp suger. Du vet såna pizzor man köper på ICA? Om dom är grandiosa och extra stora så får dom inte plats i mitt frysfack. Så när jag lagar chili så är jag tvungen att äta chili i en vecka!

internet:

kött suger

Alltså när man har 0 kronor så säger man inte nej till köttfärs för 39 kronor kilot på netto mvh måns

PS. Skulle helst vilja köpa qourn men LOL pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Saken är den att mitt kylskåp suger.

Oj har du bara ett frysfack?!
Jobbigt.
Men hmmm.
Skaffa en jordkällare.
Köp isblock.
Ställ in isblocken i jordkällaren.
Lägg den stekta köttfärsen i burkar och ställ intill isen.
Täck is och köttfärs med ett tjockt lager halm.


   
SvaraCitera

Mawns:

Alltså när man har 0 kronor så säger man inte nej till köttfärs för 39 kronor kilot på netto mvh måns

PS. Skulle helst vilja köpa qourn men LOL pengar

[crazy]

köp en säck sojafärs på ica

1 kg torrfärs kostar 79 kr = 3 kg färs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Jobbigt.

Kommer ihåg ett fett program om några djur som räddade folk och sånt och så var det vargar som försökte stoppa dom och i ett avsnitt så skulle dom frakta is med bilar och sånt men tyvärr så var det en öken

Den smarta kaninen pregade ner isen i en låda med salt, och så smälte den inte, ska köpa en massa salt och ha i en garderob!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

1 kg torrfärs kostar 79 kr = 3 kg färs.

sojakött är så JÄVLA äckligt men skall komma ihåg, bara man kryddar tillräckligt så blir allting gott


   
SvaraCitera

Mawns:

sojakött är så JÄVLA äckligt men skall komma ihåg, bara man kryddar tillräckligt så blir allting gott

den sojafärsen är inte äcklig nånstans, det handlar bara om att göra rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

den sojafärsen är inte äcklig nånstans, det handlar bara om att göra rätt!

tror jag rätt när jag tror att förpackningen är ganska liten men att den i slutändan blir stor? för isåfall så vinner jag ju två gånger 1. pga utrymme 2. pga pris


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

så skulle dom frakta is med bilar och sånt men tyvärr så var det en öken

Ånej![surprised]

Mawns:

Den smarta kaninen pregade ner isen i en låda med salt, och så smälte den inte, ska köpa en massa salt och ha i en garderob!!

Flummigt egentligen eftersom man häller salt på vägarna för att just smälta isen....
Omvänt men säkert sant det där.


   
SvaraCitera

Mawns:

tror jag rätt när jag tror att förpackningen är ganska liten men att den i slutändan blir stor? för isåfall så vinner jag ju två gånger 1. pga utrymme 2. pga pris

den är ganska stor. typ som ett vanligt paket med havregryn!


   
SvaraCitera