Aviseringar
Rensa alla

Åt en svamp kommer jag att dö?


toppisar är för övrigt skit. Man måste äta mängder innan det händer något och det är inte ens ett bra rus, + dom smakar illa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Hoppas även att den är JÄTTEGIFTIG.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha hoppas ni dör

ditt fejktroll


   
SvaraCitera
Sned
 Sned

Jättesvårt att se, är allmänt väldigt kass på att se skillnad på svampar med. Och sen så är jag en sån där jätteduktig kille som inte springer runt i skogen och käkar psykoaktiva saker, jag sitter hemma och läser om det istället. Haha, jag är lite sorglig, jag vet. 🙁

Någon annan kanske vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sned:

Jättesvårt att se, är allmänt väldigt kass på att se skillnad på svampar med. Och sen så är jag en sån där jätteduktig kille som inte springer runt i skogen och käkar psykoaktiva saker, jag sitter hemma och läser om det istället. Haha, jag är lite sorglig, jag vet. 🙁

Någon annan kanske vet?

^^


   
SvaraCitera
Sned
 Sned

Du kanske kan kika här? Fanns andra förväxlingssvampar på någon annan sida. Står att klockhättingen är giftig där, dock så såg jag på något annat ställe att någon påstod att den inte innebar någon större fara.

Bäst att du försöker kolla noggrant vad du har fått i dig nu och lär dig en läxa! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha pucko... ett tips är att lära sig lite om svamp innan man plockar och äter


   
SvaraCitera

Skaffa en svampbok innan ni äter. Spindelskivling t.ex. (mycket lik gul kantarell) är väldigt giftig. Det räcker att man tar en tugga i samma storlek som en lillfinger nagel för att man ska dö.

Även murklor dör man av 5 min efter att man ätit såvida man inte tillagat den på rätt sätt.


   
SvaraCitera

Sned:

Nej, definitivt inga toppisar, du skriver alldeles för normala saker för det.

en toppis kommer inte göra någon skillnad ändå.


   
SvaraCitera

Bloodyvengeance:

Det står att den är giftig.

du komer dö. annars har du plockat fel svamp.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

du komer dö. annars har du plockat fel svamp.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är sååå död, den där svampen är skit giftig! TYP GALET GIFTIG TYP!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer börja se roliga grejer bara


   
SvaraCitera

Nej, men är du extra nojjig så drick mycket mjölk / ät bröd, det "tar upp" giftet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men det var ju faktiskt väldigt likt. [smile]


   
SvaraCitera