Aviseringar
Rensa alla

åt fanders med ALLT ..


Ämnesstartare

jag orkar inte mycket mer. om inte allt för länge tar jag livet av mig.
inatt, nästa månad eller vad det nu blir. de vette fan..

jag ville bara säga det till någon

Anklaganden om att TS skulle vara en s.k. attentionwhore undanbedes. Var snäll, trevlig och saklig, eller skriv inte alls. /Hampie


   
Citera
Ämnesetiketter

Att du vill att hela världen ska veta det tyder på att du inte lär göra det. [zzz]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men, som du säkert hört flera gånger: Det blir bättre, förr eller senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.. [sad]


   
SvaraCitera

NO YOU WON'T

Ingen låter dig, against the law.


   
SvaraCitera

Argh:

jag orkar mycket mer

Vad bra då! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Vad bra då! [smile]

sån blir man när vissa saker går över gränsen, man glömmer att skriva dit vissa ord. heh


   
SvaraCitera

du lär inte göra det ändå

seriously
ta tag i ditt liv istället


   
SvaraCitera

Du är bara 15, du har hela livet framför dig - varför ge upp redan?
Det låter kanske som en klyscha, men det blir faktiskt bättre med tiden.

Har du kontakt med skolkurator/bup eller liknande? Om inte så tycker jag att du ska försöka att ta kontakt med någon vuxen i din närhet och prata med den om dina problem.
Det finns flera olika vägar du kan gå:
* Skolsköterskan
* Skolkuratorn
* Kurator på ungdomsmottagningen


   
SvaraCitera

mopsen:

Ingen låter dig, against the law.

självmord är väl lagligt?


   
SvaraCitera

Rawrtarded:

självmord är väl lagligt?

Är inte insatt, det bör vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du är bara 15, du har hela livet framför dig - varför ge upp redan?
Det låter kanske som en klyscha, men det blir faktiskt bättre med tiden.

Har du kontakt med skolkurator/bup eller liknande? Om inte så tycker jag att du ska försöka att ta kontakt med någon vuxen i din närhet och prata med den om dina problem.
Det finns flera olika vägar du kan gå:
* Skolsköterskan
* Skolkuratorn
* Kurator på ungdomsmottagningen

morsan hittade min snara annat och då skickade mig till bup. jag hade blivit inlagd om jag inte hade suttit där och ljugit. tanterna på bup går inte att berätta någonting för, dom berättar vidare ALLT till föräldrarna.

nu har jag givetvis gjort nya snaror, gömt nya knivar, har alltid pengar till gas ifall jag känner för det osv. det svåra är bara att lyckas få det gjort, att dö.


   
SvaraCitera

Vad du nu tänker göra, så är det bäst om du tänker igenom vilka konsekvenser ditt beslut kan orsaka.
Jag tycker alltså att du borde tänka igenom ditt beslut ytterligare en gång.


   
SvaraCitera

Nej, du kommer säkert må bättre efter tag. Med hjälp osv. Men då kommer du bli rädd att åka tillbaka ner i hålet. Det är då du kommer ta livet av dig.


   
SvaraCitera

Argh:

jag hade blivit inlagd om jag inte hade suttit där och ljugit. tanterna på bup går inte att berätta någonting för, dom berättar vidare ALLT till föräldrarna.

Vill du ha hjälp? Vill du må bättre? Då ska du inte ljuga, för då kan du inte få hjälp. Du måste vara ärlig och vilja ha hjälp för att det ska fungera.

Om du inte litar på BUP-tanterna, finns det ingen annan du kan prata med? De har tystnadsplikt, men anmälningsplikt och anmälningsplikten går före.

Argh:

det svåra är bara att lyckas få det gjort, att dö.

Att det är svårt kanske är ett tecken på att du inte vill dö? Att det är ett rop på hjälp.
Det finns andra vägar att gå, det gäller bara att kämpa.


   
SvaraCitera
Hando

Argh:

jag orkar inte mycket mer

Kittieh:

ta tag i ditt liv

Kittieh:

seriously


   
SvaraCitera