Aviseringar
Rensa alla

åt fanders med ALLT ..


Ämnesstartare

Nintendo:

Om du inte litar på BUP-tanterna, finns det ingen annan du kan prata med? De har tystnadsplikt, men anmälningsplikt och anmälningsplikten går före.

det finns några väldigt snälla[smile], några av dom vet allt om hur jag mår och så men jag vill inte längre tynga ner dom med vad jag känner. dom förtjänar bättre än att ha kontakt med mig som mår skit eller bara ha runtomkring sig.

jag vill nog egentligen leva, men inte på det här sättet. går det över just nu så kommer det tillbaka inom ett år. det är jag säker på, jag orkar inte ta upp varför här.
det är lika bra att dö nu, man ska ju ändå göra det sen.


   
SvaraCitera

Argh:

det är lika bra att dö nu, man ska ju ändå göra det sen.

Äsch, ändra inställning istället. Du kan lika gärna leva nu, du ska ju ändå dö förr eller senare.


   
SvaraCitera

Lament:

Att du vill att hela världen ska veta det tyder på att du inte lär göra det.

Stämmer ju inte. De flesta som begår självmord gör det inte på första försöket, eller helt utan förvarning.


   
SvaraCitera

Argh:

dom förtjänar bättre än att ha kontakt med mig som mår skit eller bara runtomkring sig

De umgås/har kontakt med dig frivilligt och skulle antagligen bli väldigt ledsna om du dog. Det är ju inte upp till dig att avgöra om vad de förtjänar och de har antagligen en helt annorlunda bild av dig än vad du har.

Argh:

jag vill nog egentligen leva, men inte på det här sättet. går det över just nu så kommer det tillbaka inom ett år. det är jag säker på, jag orkar inte ta upp varför här.
det är lika bra att dö nu, man ska ju ändå göra det sen.

Det är bara du som kan förändra hur du lever. Ge bup en chans? Annars så kan du ju prata med skolkuratorn, så har du i alla fall någon du kan ventilera dina tankar med.
Om du tycker att det är för privat att ta upp det i ett offentligt forum så är du välkommen att skicka ett PM till mig.

Och visst, vi ska alla dö - men varför skynda på? Ditt liv har ju precis börjat.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Stämmer ju inte. De flesta som begår självmord gör det inte på första försöket, eller helt utan förvarning.

Av erfarenhet så utgår jag från att folk som skriver sådant inför helt random personer inte är helt övertygade och ja, det är såklart ett rop på hjälp och att de vill ha hjälp är ännu ett tecken på att de inte är säkra på det. I vilket fall är det löjligt.


   
SvaraCitera

Lament:

I vilket fall är det löjligt.

Att vilja ha hjälp? Säg det när folk börjar ta livet av sig direkt istället för att skriva rop på hjälp på internet.


   
SvaraCitera

även om du mår skit så känns det väl bortkastat att lämna så många människor som älskar dig? självmord löser inget.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Att vilja ha hjälp?

Han blir erbjuden hjälp, men vill inte ha den. Verkar snarare uppmärksamhetssökande.


   
SvaraCitera

Lament:

Han blir erbjuden hjälp, men vill inte ha den. Verkar snarare uppmärksamhetssökande.

Uppmärksamhet kanske får saker att kännas okej? Eller så vill han veta att någon som inte har som uppdrag som bry sig eller är hans föräldrar bryr sig? Eller så trollar han? Jävligt meningslöst inlägg i vart fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det är bara du som kan förändra hur du lever. Ge bup en chans? Annars så kan du ju prata med skolkuratorn, så har du i alla fall någon du kan ventilera dina tankar med.
Om du tycker att det är för privat att ta upp det i ett offentligt forum så är du välkommen att skicka ett PM till mig.

men allt "viktigt" jag berättar där borta berättar dom vidare. säger jag att jag när som helst kan hämta snaran och gå ut i skogen och hänga mig alt köpa gas och gasa ihjäl mig så lär det väl bli hus i helvete här hemma. Samma sak med skolkurator, jag litar verkligen inte på folk som får betalt för att hjälpa.

tack:)


   
SvaraCitera

Argh:

men allt "viktigt" jag berättar där borta berättar dom vidare. säger jag att jag när som helst kan hämta snaran och gå ut i skogen och hänga mig alt köpa gas och gasa ihjäl mig så lär det väl bli hus i helvete här hemma.

Det är med största sannolikhet för att de har anmälningsplikt och måste anmäla vidare.
Men går det inte att prata om varför du mår dåligt och inte vad du vill göra åt det? Så klart ska du inte ljuga, men du kan ju prata om att du har självmordstankar, att du egentligen inte vill dö, utan behöver hjälp.

Jo, jag kan förstå att du har svårt att lita på folk som får betalt för att hjälpa - men tänk så här: De har ju valt jobbet och antagligen för att de vill hjälpa. Hade de inte haft något intresse av att hjälpa andra så hade de antagligen sökt sig till ett annat yrke.


   
SvaraCitera

Varför? Har nått hänt? [sad]

Argh:

men allt "viktigt" jag berättar där borta berättar dom vidare

Om du vill kan du prata med mig? [cute] skika PM och jag kommer att svara seriöst och försöka att hjälpa dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

du lär inte göra det ändå

seriously
ta tag i ditt liv istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

TEXT

ja det är sant, förstår vad du menar:). men det är så att ju sämre jag mår desto mer övervakad blir jag. säger jag att jag fortfarande har självmordstankar så kommer jag förmodligen inte att få cykla till skolan, dra iväg till till träningar och sånt igen.

bara det att psykologen redan har berättat så mycket av det jag sa att jag absolut inte ville att hon skulle prata med andra om gör att jag har förlorat tilliten till den kvinnan för all framtid. så fort jag ser henne så blir jag på helspänn.

Pepparkaksgubbe:

Om du vill kan du prata med mig? [cute] skika PM och jag kommer att svara seriöst och försöka att hjälpa dig. [smile]

på sätt och vis.
tack:)


   
SvaraCitera

Argh:

ja det är sant, förstår vad du menar:). men det är så att ju sämre jag mår desto mer övervakad blir jag. säger jag att jag fortfarande har självmordstankar så kommer jag förmodligen inte att få cykla till skolan, dra iväg till till träningar och sånt igen.

Borde de inte tycka att det är positivt att du tränar och aktiverar dig och träffar folk?
Om du ska ta tag i dina problem och jobba för att må bättre så kommer det inte att vara lätt. Du får vara beredd på att dina föräldrar kommer att vara oroliga för dig och försöka att ha uppsikt över dig. Kanske är det så allvarligt att BUP vill lägga in dig, men det är det kanske värt?

Argh:

bara det att psykologen redan har berättat så mycket av det jag sa att jag absolut inte ville att hon skulle prata med andra om gör att jag har förlorat tilliten till den kvinnan för all framtid. så fort jag ser henne så blir jag på helspänn.

Om du är missnöjd så ska du få byta psykolog. Säg att du inte trivs med henne/litar på henne och att du vill ha en annan.
När jag gick på bup så fick jag i alla fall byta när jag inte trivdes med den jag fick. Personkemi är ju otroligt viktigt när det kommer till terapi.


   
SvaraCitera