Aviseringar
Rensa alla

Ateister är patetiska


Ämnesstartare

Ni ateister fattar ju bara inte hur det hela funkar, läs nedan och få insikt.

When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle.
Then I realised God doesn’t work that way, so I stole
one and prayed for forgiveness.

___________________________________________________
Allach Achbar, L'chaim, Amen, XenuPower, ThorsHand..epicness..hammer?


   
Citera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera

TallBall:

Ni ateister fattar ju bara inte hur det hela funkar, läs nedan och få insikt.

Det finns nog ingen levande människa som fattar hur allt funkar dock. Skillnaden mellan en ateist och en troende är att oftast vill ateisten ta reda på mer, och inte bara förlita sig på en gammal bok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

ThorsHand..epicness..hammer?

[love][love][love]

Vad vill du mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

Det finns nog ingen levande människa som fattar hur allt funkar dock. Skillnaden mellan en ateist och en troende är att oftast vill ateisten ta reda på mer, och inte bara förlita sig på en gammal bok.

Obviously somnade du någonstans i mitten :).

Nope im not religious.

Är nog den mest Anti-Religiösa personen på denna planet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall Gud inte gav en en ny cykel, då måste han ha velat att man stjäl en, om det var hans vilja, varför be om förlåtelse?


   
SvaraCitera

TallBall:

Obviously somnade du någonstans i mitten :).

Oh, nej, jag somnade inte i mitten. Sarkasmen var uppenbar. Dock så har jag tröttnat på folk som släpper citat på det där sättet, och ser det som någon slags bevis. Det är väldigt många troende på det här forument som tror att Bibelcitat faktiskt har någon slags tyngd bakom sig, och då är det inte vår (vi ateister) uppgift att göra detsamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

och då är det inte vår uppgift att göra detsamma.

Inte? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

Det är väldigt många troende på det här forument som tror att Bibelcitat faktiskt har någon slags tyngd bakom sig, och då är det inte vår (vi ateister) uppgift att göra detsamma.

Sant, men grejen är att man måste bekämpa eld med eld när det gäller religion.

Många startar försök intelligenta debatter med religiösa människor men slutar alltid med att båda blir frustrerade och till slut blir det bara "MEN ÄR DU DUM I HUVET DIN IRRATIONELLA IDIOT" från ateisten.

Det går inte att prata rationellt med religiösa idioter..
Ännu ett citat:
"If religious people could think rationally there would be no religious people"

Så man måste exemplifiera på samma patetiska sätt, drf flying spaghetti monster var det bästa anti-religion som har hänt. Påpekar hur löjligt religion är.

När man verkligen ser klart så ser man alla miljarder flaws i religion och vart man än vänder sig så tänker man bara ÅÅH DET ÄR SÅ IDIOTISKT OCH UPPENBART.. går inte att debattera när man har miljardär reasons i huvet varför det är löjligt men allt man får tillbaka som svar är "AMEN THE LORD WILL FORGIVE U, HE WORKS IN MYSTERIOUS WAYS".

Man blir galen på alla idioter.


   
SvaraCitera

Peacemaker:

Inte? [surprised]

Vi kan göra det. Jag plockar ner debatten dit om nöden kräver det. Men att göra som dem, och se det som ett verkligt debattmedel är något som vi orimligen kan vara stolta över och använda oss av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1/10


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många startar försök TILL.. ska det stå, vrf fan finns det ingen edit knapp på ungdomar?


   
SvaraCitera

TallBall:

Man blir galen på alla idioter.

Klart man blir. Men efter att ha varit här i ett par månader har jag insett att det inte går att bemöta eld med eld. För då förvandlar de sig själva till antingen sten eller vatten. Värst är när de spelar att de är offer.


   
SvaraCitera