Aviseringar
Rensa alla

Ateister, döden är inte livets motsats, helt fel!


Dödsguden:

Så du anser inte dig själv vara ägaren av din kropp, så länge du lever i den?

jag anser att jag är en köttklump[party]


   
SvaraCitera

Vad rädd du måste vara.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

JAGET/SJÄLEN är ägaren, SUBJEKTET, den som ÄGER!

KROPPEN är ägodelen, OBJEKT, det som ÄGS!

Våra kroppar är alltså varor vi är förankrade i, som vi kan handla med!


   
SvaraCitera

Tänker på den där nya filmen
In time?


   
SvaraCitera
Exner

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Den vise vet att den inte vet.

Stämmer, jag vet inte utan att få information, vilket jag erhållit från de heliga, tidlösa, indiska Veda-skrifterna, och det är dessa visdomar jag förmedlar! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

jag anser att jag är en köttklump

Du är bara kött, blod, skit och urin? [bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Du känner dig inte mer värd än ca 2 000 spänn? [shake]


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Ateister förkastar blint och hårdnackat tanken på ett liv efter döden!

Jag anser mig själv vara ateist men jag kan visst tänka mig ett liv efter döden. Det är i alla fall vad jag vill tro på, haha... Annars hade jag nog gått runt och varit rädd för döden, så det är väl mer ett "stöd" än en tro, eller jag vet inte...[blush]


   
SvaraCitera

elanue:

. Annars hade jag nog gått runt och varit rädd för döden, så det är väl mer ett "stöd" än en tro, eller jag vet inte...

Om du förstår det komplexa med allt liv, då förstår man en intelligens och vi är beroende av den.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Stämmer, jag vet inte utan att få information, vilket jag erhållit från de heliga, tidlösa, indiska Veda-skrifterna, och det är dessa visdomar jag förmedlar!

Tro är ingen vetenskap, tro är en subjektiv sanning, det viktigaste är inte att det finns, utan att du tror, och därför finns det ingen anledning att bry sig om vad andra tror.

Du kan således sluta göra en massa trådar nu.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Tro är ingen vetenskap,

T ex så talar bibeln om att man inte får gå från att röra ee död till att förlösa ett barn utan att tvätta sig, en av många självklarheter i Moseboken, men inget för forskarna förrän på 1700 talet.


   
SvaraCitera

Vi får livet som en gåva, vi framgår ur Intet, förlorar så småningom livet genom döden och återgår till Intet.
Att känna dödsskräck är lika dåraktigt som rädsla för det Intet som var före födelsen


   
SvaraCitera

Simonua:

Att känna dödsskräck är lika dåraktigt som rädsla för det Intet som var före födelsen

Ganska kaxigt att skriva så när man är full av liv.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Tro är ingen vetenskap, tro är en subjektiv sanning, det viktigaste är inte att det finns, utan att du tror, och därför finns det ingen anledning att bry sig om vad andra tror.

Du kan således sluta göra en massa trådar nu.

Jag håller med 100%! Och det finns anleding att bry sig om när någon pratar om irrelevanta saker. Irrelevanta tankar, blir irrelevanta ord vilket i sin tur blir mindre optimala handlingar. I värsta fall rent utav destruktiva handlingar.


   
SvaraCitera