Aviseringar
Rensa alla

Återhämtnings Dryck


elinc

JoRishOuD:

Återhämtnings Dryck

JoRishOuD:

Träning/Gym

JoRishOuD:

Gym Besök

JoRishOuD:

Bra BILLIGA Återhämtnings Drycker Tack

Btw, vad är grejen med versaler överallt? [crazy]


   
SvaraCitera

Rapid:

Gainomax har de även stora mängder kasein i, vilket är den delen av mjölkproteinet som tas upp långsamare.

Skall inte det ha visats ha ungefär lika bra effekt när det gäller efter träning. (?)
Rätta mig gärna här.

Rapid:

Eller vad syftade du på?

Jo absolut, det är ett ok pris. Det jag syftade på var att en gainer är ganska dyr om man endast använder den som proteinkälla.

Jag tycker inte att kolhydraterna är av särskilt stort värde sålänge man inte skall träna igen kort därefter (förutsatt att det handlar om styrke och inte kondition/något väldigt energikrävande)

grön_apa:

Priset för vasslet (protein)> priset för malto(energi)

Jo jag förstår det. Min poäng var att om man inte är ute efter kalorierna utan proteinet, blir det dyrt.
Precis som potatis är en dyr fettkälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Skall inte det ha visats ha ungefär lika bra effekt när det gäller efter träning. (?)
Rätta mig gärna här.

Det verkar vara svårt att rätta dig här, jag får tacka för rättningen istället.

"Kasein och vassle är likvärdigt för proteinbalansen och anabolism efter styrketräning."

"Vassle tas upp snabbt, stimulerar nybildningen av muskelprotein, men minskar inte proteinnedbrytningen. Kasein tas upp över en längre tid, stimulerar inte nybildningen av muskelprotein över basnivåer, men minskar proteinnedbrytningen"

Citerat av King Grub, han är en vandrande vetenskaplig rapport så det fungerar fint som referens tycker jag.

Pakanajuhla:

Jo absolut, det är ett ok pris. Det jag syftade på var att en gainer är ganska dyr om man endast använder den som proteinkälla.

grub uttalar sig igen

Protein är hyfsat viktigt medans kolhydrat "bara" är bra, typ. Det räcker som motivering för en dos malto tycker jag.

Så det naturliga borde ju vara att oavsett tillfälle (viktnedgång / viktuppgång) ta lika mycket protein och sedan dosera kolhydrat efter vilja och behov utan att för den delen få för sig att 200g malto ska vara sjukt effektivt.

Men jag uppfattar det ändå som att det inte finns många tillfällen då kolhydrater visar sig mer effektivt än just runt träning.


   
SvaraCitera

jag kör med NO-Xplode från gymvaruhuset innan träning o whey 80 / 100 efter träning tycker det funkar fin fint 🙂
Så tycker du ska ta protein efter gym men gainers efter konditions träning pga att konditions träning förbränner mer kcal 🙂


   
SvaraCitera

JoRishOuD:

Tror inte en jävel har råd att punga ut 20:-

Betala inte 20 för den då? Kostar typ 13 ju.
Har hela bilen full av gamla paket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mosa en banan, släng på några matskedar sylt och häll på mjölk. precis samma saker som i gainomax.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skier:

mosa en banan, släng på några matskedar sylt och häll på mjölk. precis samma saker som i gainomax.

Förstår inte hur du fått för dig att gainomax innehåller banan och sylt?

Lättmjölk (80%), maltodextrin (8%), mjölkprotein (6%), socker, arom, stabiliseringsmedel (E407), laktasenzym.

Se till att mjölken är lättmjölk, ta bort bananen, lägg till maltodextrin och håll nere sylten till en tesked så har du nästan en gainomax.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagärjagointedu:

Så tycker du ska ta protein efter gym men gainers efter konditions träning pga att konditions träning förbränner mer kcal 🙂

Kör protein och kolhydrater både innan och direkt efter pass.

Sen malton,den funkar ,kör den själv på offseason. Men det tas upp snabbt av kroppen,det bästa är vitargo,dock kostar det.

Sen vet jag ju inte vilka mängder andra drar i sig och vad för mat det stoppas i under dagen i övrigt. Men vitargo är bäst,kostar dock 850-1000kronor för "vanligt folk" om dom köper via internet eller på lokala gymet.

Jag köper malto 100kr/kg och vitargo varierar men 500-750kr för stor burk. så ibland kan jag ju få vitargo för samma pris som malto dock inte ofta..men kör malto för att få "bättre" effekt på dieten när vitargon kommer in i bilden.

Så dom som har råd ,köp vitargo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Råa ägg och bananer[y]


   
SvaraCitera

pimpboi93:

Råa ägg och bananer

Råa ägg har tyvärr dock en förmåga att inte helt tas upp av kroppen.
Kända byggare som använder det (Rocky) är inte grova pga av de råa äggen utan trots de råa äggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pimpboi93:

Råa ägg och bananer

en perfekt mix av rocky och gainomaxapan [rolleyes]

att råa ägg suger har du redan fått förklarat, sen är bananer verkligen ingen "perfekt" eller ens mer än ok källa till kolhydrat efter träning.

stek ägget och lägg det på en skiva vitt bröd istället.

Mrbigstuff:

Jag köper malto 100kr/kg

Jävlar vad dyrt [surprised] Är det väldigt hög koncentration eller något annat fancy?

Jag köpte just 25kg malto för 500kr [party]


   
SvaraCitera

cola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

cola.

cola med vassle i, det skulle fan vart nåt [party]


   
SvaraCitera

Rapid:

cola med vassle i, det skulle fan vart nåt

är laktounge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp ett billigt protein pilver? För 120kr / kg? Tillx ProFx


   
SvaraCitera