Aviseringar
Rensa alla

Återkommande problem/vägg av text


Ämnesstartare

Godafton, klockan är mycket och jag bestämt mig för att skapa min första genomseriösa tråd, hej.

Har några saker jag genomgående haft problem med, och skulle vilja få tips på hur man lyckas vänja sig av dem, förbättra beteende och allt därtill.

Vill poängtera att detta verkligen inte är menat att vara någon gråta ut-tråd vars poäng är "mitt liv suger jag hatar världen". Mitt liv är helt okej, antagligen väldigt bra enligt många. Det enda jag söker är vägar att gå för att förbättra mina svaga sidor. Vissa UM-människor är antagligen väldigt bra på sådant, så jag ger det ett försök.

Alkoholen

Så långt bak jag kan minnas har jag alltid haft enormt svårt för alkohol. Svårt i den meningen att jag inte klarar av att andra dricker, festar, blir onyktra etc, folk jag tycker om dvs. Helt utan någon vettig motivering egentligen, givetvis kommer inget dåligt hända. Men jag blir orolig, väldigt orolig, nedstämd och tyngd.

Ska tilläggas att jag aldrig druckit något, och om någon påstår att alla problem med detta skulle försvinna om jag drack själv, skulle det sitta fint med en övertygande motivering därtill.

Desperation

Alla de gånger jag blivit förälskad/kär/whatever i någon blir jag genast alltför suktande efter personen, trängtan är väl ett vackert och passande ord i sammanhanget. Detta är något mina vänner inte har några som helst problem med, utan lyckas komma över personen i sinom tid. Det tar mig månader att komma över människan, inte en eller två, utan snarare sex, sju. Över ett år har hänt det med.

Påstår inte att det är lätt att glömma människor, kärlek är kärlek. Nackdelen är att jag blir väldigt påträngande i detta läget, jag hör av mig konstant, skriver konstant, skriver olämpliga saker som att jag saknar människan hela tiden och så. Måste finnas sätt att undvika detta?

Kommentarer som "bara sluta höra av dig omg" är såklart oundvikliga, men jag anser det omöjligt att "bara ändra på sig". Vet att det är patetiskt och även barnsligt, men hur kommer man ur det beteendet då? Svara på det istället.

Klarar man att lägga ihop ett och ett inser man ganska snabbt att desperationsbiten hör till det mesta, vilket gör alkoholdelen mer dålig, eftersom jag hela tiden hör av mig och dylikt när någon festar. Skriver olämpliga saker och saker därtill.

Tips på förbättring? Som sagt, "väx upp" och "skärp dig" är berättigade kommentarer, men knappast kommentarer som skulle effektivisera mina försök med att göra just det - växa upp.


   
Citera

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

[sad]

[smile]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

[smile]

Ville skriva något snällt och smart som kunde hjälpa dej eftersom du är skön och verkar snäll[smile] men min hjärna är inte mycket till hjälp just nu[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Ville skriva något snällt och smart som kunde hjälpa dej eftersom du är skön och verkar snäll[smile]

Naw [blush] Åtanken räcker, finns säkert andra som kan komma med råd [cheers]


   
SvaraCitera

Har ingen hjälp att ge utom att du får lycka till! + en kram [smile]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Naw Åtanken räcker, finns säkert andra som kan komma med råd

Mm, såna som är lite smartare än mej[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Har ingen hjälp att ge utom att du får lycka till! + en kram [smile]

Tack [blush]

kebu12:

Mm, såna som är lite smartare än mej[blush]

[smile] (vill inte spamma sönder min första seriösa tråd) [cute]


   
SvaraCitera

ragga tjejer på um, bli utav med oskulden

win


   
SvaraCitera

ClosingTime:

om någon påstår att alla problem med detta skulle försvinna om jag drack själv, skulle det sitta fint med en övertygande motivering därtill.

Att du själv ska börja dricka tycker jag inte alls låter som en del av lösningen på denna frågan. Jag har ibland också svårt för att vänner dricker. Har som tur är mest vänner som inte dricker, men man blir lite illa till mods när de som dricker gör det.
Men jag kan ha minst lika kul med dem ändå, även om jag inte alls gillar att de dricker. Vet inte vilket konkret tips jag ska ge dig här tyvärr :/

ClosingTime:

Måste finnas sätt att undvika detta?

Tjejer är ju så underbart jobbiga att bli av med i tankarna [smile] (fast iof var du homosexuell om jag inte tolkade ett inlägg helt fel?? [crazy])

Men iaf. Istället för att skicka iväg ett sms eller liknande till personen i fråga ang att du saknar dem eller vill säga något från hjärtat, skriv ner det bara och skicka inte. På mobilen, bloggen (utan att publicera isf) och så. Det brukar jag göra bara för att få ur mig saker som jag inte vill ha kvar inuti.

Lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

ragga tjejer på um

Söker inte tjejer.

ankzor:

bli utav med oskulden

Vad har oskulden med detta att göra?

LightInDarkness:

Vet inte vilket konkret tips jag ska ge dig här tyvärr :/

Är dock nästan aldrig med dem när de dricker, det är än värre. Jag blir mest sjukt tyngd och orolig och så även om de är på fest och jag sitter här hemma och vet att de dricker.

LightInDarkness:

Det brukar jag göra bara för att få ur mig saker som jag inte vill ha kvar inuti.

Ofta det fungerar? Låter som om jag antagligen skulle få för mig att skicka det iaf.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Ofta det fungerar? Låter som om jag antagligen skulle få för mig att skicka det iaf.

Man har ju lust att slänga iväg smset 😛 men ibland är det bättre att hålla tyst faktiskt, samtidigt får man ur sig det på ett sätt.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Söker inte tjejer.

ragga killar här på um, bli utav med oskulden

win


   
SvaraCitera

ankzor:

utav

ankzor:

win

fail


   
SvaraCitera

iosib:

fail

hmmz


   
SvaraCitera