Aviseringar
Rensa alla

Återuppleva gamla minnen.


Ämnesstartare

patrick bateman: Finns lukter, låtar, filmer, platser osv men sen finns det bara lite fragment från minnena.

Mina minnen blir solklara med lite dofthjälp så att säga, känns som om jag verkligen är där.. Haha.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Mina minnen blir solklara med lite dofthjälp så att säga, känns som om jag verkligen är där.. Haha..

Mäktigt. Vill också kunna det 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proust isolerade sig, det verkade fungeraTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Proust isolerade sig, det verkade fungera

Marcel Proust? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Marcel Proust?

yes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: yes

Förstår inte riktigt kopplingen mellan honom och min tråd 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Förstår inte riktigt kopplingen mellan honom och min tråd 🙁

debepe: Proust isolerade sig, det verkade fungera


   
SvaraCitera
Draug

ser hellre att det kommer en uppfinning som kan sudda ut gamla minnen. Tänk vad härligt att bli av med hemska minnen som endast påminner en om trauman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: debepe: Proust isolerade sig, det verkade fungera

Så han återupplevde minnen genom det?

Draug: ser hellre att det kommer en uppfinning som kan sudda ut gamla minnen. Tänk vad härligt att bli av med hemska minnen som endast påminner en om trauman.

Fast det känns fel att göra så även om det vore trevligt. Minnen är en del av en, bra eller dåliga. 


   
SvaraCitera
Draug

patrick bateman: Fast det känns fel att göra så även om det vore trevligt. Minnen är en del av en, bra eller dåliga.

kom att tänka på att om man suddar ut dom obehagliga minnena, finns ju stor risk att man kanske begår dom misstagen igen. Antar att det finns en anledning till att vissa minnen finns kvar, så att historien inte upprepar sig igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Så han återupplevde minnen genom det?

det var hans tanke men tror det var annat som bidrog till återupplevelse av gamla minnen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: kom att tänka på att om man suddar ut dom obehagliga minnena, finns ju stor risk att man kanske begår dom misstagen igen. Antar att det finns en anledning till att vissa minnen finns kvar, så att historien inte upprepar sig igen.

Jamen precis! Man kan lära sig av dåliga minnen 🙂 fast sen finns det väl hemska minnen hos vissa som man inte kan dra lärdom ifrån och som bäst bara försvann men ändå.

debepe: det var hans tanke men tror det var annat som bidrog till återupplevelse av gamla minnen osv.

Aha, coolt. Visste jag inte. 


   
SvaraCitera

Hah, det första jag tänkte på när jag läste TS startinlägg var Assassin's Creed. Ni som har spelat det förstår varför. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monokromt: Hah, det första jag tänkte på när jag läste TS startinlägg var Assassin's Creed. Ni som har spelat det förstår varför.

Vill också veta varför!


   
SvaraCitera