Aviseringar
Rensa alla

Återupptagna förhållanden?


Tickstart:

Borde tänkt på det, virrpanna [crazy][crazy][crazy]

virrig i knoppen[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

virrig i knoppen[crazy][crazy][crazy]

ja shit, helt cweyzi [crazy]


   
SvaraCitera

PeterR:

Hon säger ju att hon har svårt att låta bli att kontakta mig, för att hon saknar mig så mycket. Jag vet inte hur man ska tolka det riktigt.

Det låter som om hon är för sträng mot sig själv faktiskt. Eller så är de precis tvärtom, jag vet inte[n] Fan vad komplicerat det är ...
Hon måste ju bestämma sig någon gång även, även om de känns helt omöjligt just nu. Hm, de här va skit svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nae det är fan inte lätt detta. Men det känns fel att bara ge upp detta förhållandet bara för att det är slut, eftersom hon tydligt och klart säger att hon älskar och saknar mig väldigt mkt. När man vet om det så blir det så mycket svårare att gå vidare, för det känns som att man borde vara tillsammans.


   
SvaraCitera

Fan vad jobbig situation. Men som nån sa så gjorde hon ju slut av en anledning, och att hon inte heller tog paus utan att hon valde att göra slut känns som att hon funderat på det länge. Det låter jobbigt faktiskt, om ni nu skulle bli tillsammans igen så kanske detta senare kommer upp igen att hon "inte vet vad hon känner".. Det är nog inte så bra att vara tillsammans om inte båda två är övertygade om att de älskar varandra och vill fortsätta vara med varandra.


   
SvaraCitera

PeterR:

Nae det är fan inte lätt detta. Men det känns fel att bara ge upp detta förhållandet bara för att det är slut,

det låter verkligen jättekonstigt. att hon älskar o saknar dej, men inte vill vara med dig. Ja, för mig känns det också som om ni borde vara tillsammans..
Ge inte upp om henne, men du kanske ska ge henne lite tid. ? Hon behöver fundera på vad hon verkligen vill alltså.


   
SvaraCitera

Sorry men återuppvärmd soppa smakar skit


   
SvaraCitera

youmademe:

Det är nog inte så bra att vara tillsammans om inte båda två är övertygade om att de älskar varandra och vill fortsätta vara med varandra.

hon har rätt :/


   
SvaraCitera

Jag har en kompis som heter Peter. Hans flickvän dumpade honom, de blev tillsammans igen. Efter ett tag dumpade hon honom igen. Men så blev de tillsammans igen. Nu har de haft ett stadigt förhållande i över ett år räknat från det 3:e försöket.

Kul historia!


   
SvaraCitera

PeterR:

Nu till min egentliga fråga: Är det någon som har haft ett förhållande som har tagit slut, som genom att ha varit ifrån varandra ett tag har återförenats med sin flickvän/pojkvän igen?

Jo, fast det förhållandet var typ dåligt och destruktivt att det typ tog slut och sedan en dag/vecka senare blev man tillsammans igen. Ett antal gånger, kanske för många gånger. Och, ja, det var riktigt riktigt jobbigt.

Men trots min erfarenhet så var det vissa gånger då det var skitbra förstås. Så jag har blandade meningar. Men jag kan säga med det negativa bitarna är bl.a. ju att "bli tillsammans igen " eller hot om "göra slut" lätt kan missbrukas så att tilliten till varandra riskeras.

En annan negativ grej (beroende på hur man ser det på, inviduellt) är ju att man inte kan eller inte ska kan förvänta sig att förhållandet blir exakt som förr. Det är ju klart att de "dåliga" sakerna är bra om de kunde ändras och bli bättre men det är ju inget man kan liksom lova varandra utan det får man ju jobba med tillsammans på. Kan ta en massa tid dock.

Men även de "bra" sakerna man hade ihop kan också förändras till negativt. Så i det stora hela så handlar det väldigt mycket på er båda två att få förhållandet att fungera igen - trots att risken att det inte kommer funka (ganska stor) gör att ni båda tappar tilltron på varandra eller ni kommer såra varandra för andra gången. Ni kan ju göra ett försök, funkar det så bra jobbat! Men funkar det inte, då har ni i alla fall försökt och då ska ni även va stolta och slippa ångra att ni aldrig försökte.

Tro mig, efter typ 5:e gången så började jag inse att förhållandet aldrig skulle fungera och jag gjorde det avgörande "riktiga slutet".


   
SvaraCitera

PeterR:

Är det någon som har haft ett förhållande som har tagit slut, som genom att ha varit ifrån varandra ett tag har återförenats med sin flickvän/pojkvän igen?

Mja, vi var tillsammans en vecka eller så, sen dumpade hon mig igen XD

Det funkar inte, det finns alltid en anledning till att det tar slut, och så vida den anledningen inte är att din flickvän blev kidnappad av ryska maffian och bortförd i 5 år och sedan kom tillbaka - så är det ingen idé att försöka. Är känslorna inte ömsesidiga så är det bara att gå vidare, annars slutar det bara illa.


   
SvaraCitera

Angelize:

Sorry men återuppvärmd soppa smakar skit

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera