Aviseringar
Rensa alla

Åtgärder mot snarkning


Ämnesstartare

Hejhej! 
Min pojkvän har sagt att jag snarkar ganska mycket, vilket gör att han får svårt att somna ibland då jag alltid somnar fortare än honom. 
Detta vill jag såklart göra något åt så att han ska kunna somna utan problem så undrar vad ni har för tips? 🙂 Funderar på sånt där nässpray, men är det någon som vet om det funkar? Snarkplåster vill jag helst inte ha, det är ju inte så fint direkt..


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Finns någon näsgrej (ser ut som en piercing, fast i plast) som påstås hjälpa men vet ingenting om det. Sett "plåster" också

Hört att snarkning kan ha med hur huvudet ligger...

Känner en person som måste ha något stor i munnen för att förhindra snarkningarna (han vaknar av att han själv snarkar). Han fick den av en läkare men vet inte vad den heter. Är iaf som en hockeypuck eller löständer i munnen. Ser verkligen jättejobbigt ut när han har den i


   
SvaraCitera
reben

säg åt hnm flytta ditt huve på nåt sätt det ska tydligen hjälpa


   
SvaraCitera
Kudhos

alla snarkar. Säg åt din pojkvän att deal with it.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: provat, men funkar inte :/

Kudhos: ja, alla snarkar väl mer eller mindre, och han har inte bett mig att sluta på något sätt, men jag vill själv sluta för hans och andras skull, dessutom är det lite pinsamt att snarka högt när man sover över hos kompisar och så för första gången (har precis börjat på universitetet så det blir en del sånt nu)


   
SvaraCitera

Äh, fuck honom. Bara att snarka på.


   
SvaraCitera
Kudhos

Kramsnö:
reben: provat, men funkar inte :/

Kudhos: ja, alla snarkar väl mer eller mindre, och han har inte bett mig att sluta på något sätt, men jag vill själv sluta för hans och andras skull, dessutom är det lite pinsamt att snarka högt när man sover över hos kompisar och så för första gången (har precis börjat på universitetet så det blir en del sånt nu)

Du sover. Du kan inte hjälpa det om du sover. Det är så simpelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Du sover. Du kan inte hjälpa det om du sover. Det är så simpelt.

Iofs..men har hört att det är typ dåligt för hälsan att snarka.. eller något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sov på sidan om du inte redan gör det, kan hjälpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
sov på sidan om du inte redan gör det, kan hjälpa

ska prova 🙂


   
SvaraCitera