Aviseringar
Rensa alla

Att äta djur är så jävla fel.


Ämnesstartare

Att äta djur är så jävla fel.

Först sätter man sig över alla andra arter och placerar människoarten som störst bäst och vackrast -
Sen berättigar man i princip vad som helst för att få kött så billigt som möjligt.
Sen ignorerar man lidandet man orsakar och outsourcar det långt bort där man slipper se det
Sen - för oss som har utgångspunkten att alla djur faktiskt är lika mycket värda och har rätt att behandlas och leva ett gott liv, så får vi sitta och se på medans ni konstant slaktar djur, vi får se typ 40 sekunder reklam för att äta kött varje dag, vi får bemötas med fördomar och irritation och framstår som att det är oss det är fel på - och inte ni.

Ursäkta. Jag har all respekt för fria val, för fritt tänkande och åsiktsfrihet, men jag kan inte på något sätt sympatisera med mord - varken om det är på ett oskyldigt barn eller ett oskyldigt lamm eller en ko. Liksom ni inte kan försvara när man dödar era husdjur, katter och hundar.

Att placera sin egna art - människoarten över andra arter, det är något jag aldrig kommer förstå. Jag har på så många sätt uppfostrats in i en sån här norm och det tog så lång tid innan jag förstod - för jag såg aldrig något kring det hela, jag hade i princip inga vegeterianer omkring mig och jag levde på en kost som nästan uteslutande bestod av kött.

Ursäkta, om jag framstår som rabiat, men har man utgångspunkten att mord är fel, så är det svårt att prata om fri vilja och fri rätt att döda, frihet är aldrig frihet när det handlar om att inskränka andras frihet.


   
Citera

Människan är själv ett djur i grund och botten. Ser inget konstigt i att arter dödar och äter varandra. På samma sätt som en isbjörn skulle attackera en människa eller vilket annat djur som helst så gör människan likadant. Inget konstigt i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blablabla, ät ni eran jävla kaninmat om ni vill, men ge fan i att klaga på oss som inte gör samma val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Människan är själv ett djur i grund och botten. Ser inget konstigt i att arter dödar och äter varandra. På samma sätt som en isbjörn skulle attackera en människa eller vilket annat djur som helst så gör människan likadant. Inget konstigt i det.

Men vi har det medvetna valet att avstå och att välja vegetarisk föda istället. Vi behöver inte ta del av det - köttätare äter kött för att de har det i sig - men vi har inga såna behov, vi kan leva på en vegetarisk föda och faktum är, må mycket bättre av det. Vi motverkar många sjukdomar, hjärt och kärlsjukdomar, diabetes, cancer, vi behöver inte få i oss stresshormon, och alla gifter som finns i mycket högre koncentrationer i kött idag i jämförelse med vegetariska alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Att äta djur är så jävla fel.

Agreed. Alltihopa är jävligt agreed. Att kräva att jag ska respektera andras val att finansiera industrin som slaktar miljontals djur är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Blablabla, ät ni eran jävla kaninmat om ni vill, men ge fan i att klaga på oss som inte gör samma val.

Why? Ni har alla möjligheter att gnälla på oss om vad vi äter och att vi äter fel, och faktum är att ni ofta gör det, varför ska inte vi ha möjlighet att kritisera det ni gör isåfall? Varför ska vegeterianer vara tysta? Om ni inte håller med oss kan ni ju bara ignorera oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Blablabla, ät ni eran jävla kaninmat om ni vill, men ge fan i att klaga på oss som inte gör samma val.

blablabla, hata invandrare så mycket ni vill, men ge fan i att tala nedsättande om personer bara på grund av var de fötts rent öppet.

vad hände med den yttrandefrihet ni sverigedemokrater så ofta refererar till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk som inte fattar det borde själva inte gnälla om någon vill äta upp dom.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Vi behöver inte ta del av det - köttätare äter kött för att de har det i sig - men vi har inga såna behov, vi kan leva på en vegetarisk föda och faktum är, må mycket bättre av det

Nu var det inte därför du skapade en tråd om att sluta äta kött?
Det är upp till var och en att avgöra hur man vill göra och inte samhällets sak att sätta upp pekpinnar för vem som ska äta vad. Vi föds fria (kanske?) och ska leva fritt utan att moraltanter lägger sig i.
De som vill äta kött ska också göra det med gott samvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, det är bajs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Att kräva att jag ska respektera andras val att finansiera industrin som slaktar miljontals djur är fel.

Isåfall är det lika fel att kräva att vi ska acceptera er grönsaksätare. Glöm inte hur mycket växtgifter det finns på alla grönsaker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller absolut med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt vem?

Sluta applicera din moral som någon slags universell moral som gäller alla.

Btw;


   
SvaraCitera