Aviseringar
Rensa alla

Att äta djur är så jävla fel.


Tilda1988:

Folk som inte fattar det borde själva inte gnälla om någon vill äta upp dom.

Det har man visst rätt att göra men då använder man sin styrka och intellekt och försöker vinna kampen mot döden. Vad är det konstiga?
Naturen är så. Starkast vinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

och ska leva fritt utan att moraltanter lägger sig i.

Nästan dummaste jag hört.

The_gunslinger:

De som vill äta kött ska också göra det med gott samvete.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mänskligheten bör utrotas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Btw;

Lyssnar på honom men avskyr den låten. Alla "fina" värdering tappar helt luften av sånt. (Inte för att just han verkar ha det)


   
SvaraCitera

Dekadent:

Nästan dummaste jag hört.

Antecknat

Dekadent:

Nej.

Jo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oxfilé


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Håller absolut med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Jo

Om jag vill knulla min femåriga dotter så ska jag få göra det med gott samvete!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Det är upp till var och en att avgöra hur man vill göra och inte samhällets sak att sätta upp pekpinnar för vem som ska äta vad. Vi föds fria (kanske?) och ska leva fritt utan att moraltanter lägger sig i.
De som vill äta kött ska också göra det med gott samvete.

Vi ska kunna lägga oss i hur mycket vi vill. Visst vore det underbart med ett totalt fritt samhälle - men så länge vissa(ni, mfl) inskränker andras frihet har vi också rätt att inskränka eran.

Lidande små barn:

Isåfall är det lika fel att kräva att vi ska acceptera er grönsaksätare. Glöm inte hur mycket växtgifter det finns på alla grönsaker.

Notera att det finns enormt mycket mer gifter i kött + att det går åt mycket mer växter åt att föda upp köttet än att ersätta det, så där är du the bad guy.

passaro:

Sluta applicera din moral som någon slags universell moral som gäller alla.

Ur ett nihilistiskt perspektiv - sure - det finns ingen moral, men ur ett mänskligt och humant perspektiv så måste vi ändå följa etiska riktlinjer. Vi har ingen rätt att utnyttja andra individer för att göda våra smaklökar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara att kolla South Park-avsnittet där Stan slutar äta kött för att han tycker synd om djuren. Vaginor börjar växa på hans kropp och tillslut är han nästan förvandlad till en stor fitta. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

i har alla möjligheter att gnälla på oss om vad vi äter och att vi äter fel, och faktum är att ni ofta gör det, varför ska inte vi ha möjlighet att kritisera det ni gör isåfall? Varför ska vegeterianer vara tysta? Om ni inte håller med oss kan ni ju bara ignorera oss.

Jag klagar aldrig på vegetarianser/veganer. Om de vill äta kaninmat så är det upp till er, men jag föredrar något maffigare än det.

mörv:

blablabla, hata invandrare så mycket ni vill, men ge fan i att tala nedsättande om personer bara på grund av var de fötts rent öppet.

Först och främst så hatar jag inte invandrare och jag tvivlar på att det är särskilt många SD:are som gör det med tanke på att flera har invandare som vänner etc.

Sen talar vi inte nedsättande om invandrare bara för att de är invandrare. Dock är det ett faktum att invandrare är överrepresenterade i våldsbrott, att islam är en fundamentalistisk religion som dyrkar en pedofilprofet och att muslimer flyger i taket så fort man säger något negativt om islam osv.

Sedan har väl det här inte så mycket med yttrandefrihet att göra utan snarare att TS försöker leka moralens väktare och avgöra vad som är ok och inte ok att äta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Lyssnar på honom men avskyr den låten. Alla "fina" värdering tappar helt luften av sånt. (Inte för att just han verkar ha det)

Kul för dig.

Dessa rader säger en hel del bra:

look, let me make something
abundantly clear for people
that are so bereft of activities
they feel like they gotta comment on mine.

...
i don't go around promoting
beef and pultry shoving it in
people's faces.
i don't castigate people for not
eating steak sandwiches;
and i would never diss someone
for being a fucking broccoli-head,
or living off of radishes,
or eating grass or tofu.
i like a lot of vegan cuisine.
but the illogicality of expecting
everyone to adopt their particular
idea of what being healthy is
is just preposterous.

Om ni vill vara veggies, fine by my, ser inget fel i det. Men låt för fan bli och pracka på folk vegetrainismen. De som gör det beter sig som några missionerande kristna. Suck. Och sen har de mage att klaga på att folk klagar på dem för att de inte äter kött. Båda parter som klagar på den ena är idioter.

Idioti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Notera att det finns enormt mycket mer gifter i kött + att det går åt mycket mer växter åt att föda upp köttet än att ersätta det, så där är du the bad guy.

So? Kött är gott, nough said.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Sedan har väl det här inte så mycket med yttrandefrihet att göra utan snarare att TS försöker leka moralens väktare och avgöra vad som är ok och inte ok att äta.

du anar hyckleriet i att allt ditt orerande om islam är moraliserande på högsta nivå?


   
SvaraCitera