Aviseringar
Rensa alla

Att aldrig vara saknad av någon


Ämnesstartare

Tär på en. T.ex. om jag träffar vänner jag ej träffat på länge så säger/skriver de aldrig "Oh vad kul att träffa dig!" eller "Saknar min *******" typ. Men de skriver så om varandra. Hur tänker man ang. detta för att inte må kasst över det?


   
Citera

ingen aning, men du är inte ensam.


   
SvaraCitera

jomenvisst:

Hur tänker man ang. detta för att inte må kasst över det?

skit i dom[confused] bli 1 känd person så kmr de att ´ångra de!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att inte ha någon som direkt bryr sig om man är där eller ej känns mer ensamt än att inte ha någon alls?


   
SvaraCitera

tycker du skall vara glad över att du har folk som du i alla fall kan umgås med. Tycker du att det är något fel på er ralation till varandra får du väll prata med dem om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tycker du skall vara glad över att du har folk som du i alla fall kan umgås med. Tycker du att det är något fel på er ralation till varandra får du väll prata med dem om det

Så sant så. Orkar inte må kasst över att aldrig få höra det bara, tycker ingenting är fel, de kanske inte tycker om mig lika mycket bara. Vet inte vad jag ska säga utan att låta som en drama queen. Finns väll ingenting att göra egentligen.


   
SvaraCitera

mina vänner säger ej att de saknat mig, vet ändå att de gillar mig
jag menar, jag säger ju inte till dem att jag saknat dem heller


   
SvaraCitera

jomenvisst:

Hur tänker man ang. detta för att inte må kasst över det?

Du kanske är en usel vän. oavsett orsak skaffa nya vänner elr läs dessa visa ord;

Blivande_japan:

mina vänner säger ej att de saknat mig, vet ändå att de gillar mig
jag menar, jag säger ju inte till dem att jag saknat dem heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Du kanske är en usel vän. oavsett orsak skaffa nya vänner elr läs dessa visa ord;

Japp, kanske jag är. Känner mig usel och hatar att uselheten isf skiner igenom. Vill att någon tycker om mig.

Ang. orden; de skriver att de saknar andra, men inte mig.


   
SvaraCitera

jomenvisst:

Ang. orden; de skriver att de saknar andra, men inte mig.

Svartsjuka kan leda till död[no-no]


   
SvaraCitera

Ta det som en man. Bry dig inte.

Det jag har fått det är:
"Fan, det var länge se'n.
-Ja.".


   
SvaraCitera

jomenvisst:

höra det bara, tycker ingenting är fel, de kanske inte tycker om mig lika mycket bara. Vet inte vad jag ska säga utan att låta som en drama queen. Finns väll ingenting att göra

jo visst är det skönt att höra. men i ditt fall verkar det som att du skulle behöva utöka ditt kontaktnät för det. Eller bara glädjas än


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jomenvisst:

Ang. orden; de skriver att de saknar andra, men inte mig

Brukar du skriva att du saknar dom då?


   
SvaraCitera

Det är väl bara bra att dina kompisar inte behöver sakna dej, eller vill du att dina kompisar skall må dåligt eller?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner igen mig, har få vänner som frågar mig om jag vill följa med på händelser. Känslan av att vara uppskattad inom mig saknas (och vad gör man inte för att känna sig uppskattad, ibland tyvärr).

Om det nu är så att dina kompisar uppskattar varandra mer än vad dom uppskattar dig så tycker jag att en del av lösningen kan vara att söka dig till andra sociala kretsar med förhoppningsvis människor som passar dig bättre i smaken. Var du bör söka dig för största chans att hitta människor du passar bra tillsammans med vet du nog bäst själv; låt dina intressen styra.

Samtidigt kan det vara svårt att veta om man är uppskattad eller inte, då människor visar uppskattning på olika sätt gentemot olika människor för att de uppskattar dem på olika sätt... Alltså kanske dom där kompisarna visar uppskattning för dig på ett annat sätt (i det tysta) än mot varandra.

Det är nog bäst om man försöker hitta en balans emellan strävan efter att känna uppskattning och förståelse för andras beteende gentemot en själv och andra.


   
SvaraCitera