Aviseringar
Rensa alla

att använda binda?


Jag använde binda tills jag blev 14. Innan dess trodde jag på myten att man inte kan stoppa in en om man var oskuld. [rolleyes] Men sen testade jag ändå och tyckte att det var skitbra.

Numera är det alltid tampong. Binda känns som en blöja och man blir ständigt påmind om att man har mens. När man har tampong så kan man t.o.m glömma bort det (men räds icke, man kommer på det vid toabesök).

Den enda nackdelen med tampong är att de lätt sitter illa när man har lite mens.

Binda suger på alla plan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

tampong är så jävla vidrigt.

vrf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använde binda när jag precis fick min mens, och skämdes över'et (wtf). En gång tog bindorna slut och fick då i ren desperation använda den sista tills jag var tvungen att tejpa ihop den och slängde till slut när mor köpt nya; den var helt söndersmulad innuti och genomblodad. Kan med säkerthet säga att jag är den äckligaste människan jag känner 🙂

Så nej, bindor är inte min grej. Som ööörkarn säger, tjötigt att påminnas om mensen hela tiden p.g.a. semi-vuxenblöjan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder alltid bindor - tycker det verkar så äckligt att man liksom ska ner o stoppa upp en tampong när man blöder..

När man har binda e det ju bara att ta väck och slänga och sen på med en ny..

har dock inte testat tampong, fick inte när jag var yngre för min mamma för ngt med tampong sjuka??


   
SvaraCitera

Kan inte använda tampong längre [cry] Gör för ont att få in, Men det måste vara jobbigt att byta var fjärde timme...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pumpapaj:

jobbigt att byta var fjärde timme...

Fast det måste man ju inte [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sotnoten:

har dock inte testat tampong, fick inte när jag var yngre för min mamma för ngt med tampong sjuka??

tampongsjuka är felaktig benämning, det heter egentligen tss, toxic shock syndrome. En giftchock alltså. Det är i princip ingen risk att få så länge man håller en god hygien och byter tanmpongen innan den börjar krypa omkring av sig själv.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Fast det måste man ju inte

Gör man inte det är det enkelt att få infektion, Det är därför man inte ska sova med tamponger i. Många dog av det förut. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pumpapaj:

Gör man inte det är det enkelt att få infektion

Nä.

[...]Det kan vara den så kallade ”tampongsjukan”, som orsakas av stafylokockbakterier. Den var vanligare förr, då det fanns tamponger med extra stark uppsugningsförmåga.
Numera säljs inte den sortens tamponger [...]

http://www.1177.se/Gavleborg/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Flytningar-fran-underlivet/

Det är även viktigt att du byter tampong regelbundet (var fjärde till åttonde timma). Låt aldrig en tampong sitta kvar längre än åtta timmar

http://www.beinggirl.nu/yourbody/tamponger-tss.php

Man ska byta när den är full helt enkelt, men inte senare än 8 timmar efter i sättning. typ. [crazy] Det går ju till och med att sova med tampong nu för tiden [wink]

ps du borde läsa http://www.veckorevyn.com/Core-Pages/Articles/2010/04/30/6-myter-om-tamponger/ ds.


   
SvaraCitera

använder tampong efter dusch och så. Sen bindor på grund av: orkar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pumpapaj:

Många dog av det förut. [chocked]

Stöd gärna det där med någon källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig använt[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte varför jag gick in i denna tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bindor pga tampong ger dödskramper i min mage


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vet inte varför jag gick in i denna tråd

HAHAHAHAHAHHA


   
SvaraCitera