Aviseringar
Rensa alla

Att återställa operativsystem från återställningspartition


Vad har du för boothanterare? kan tänka mig att det är nåt med den, om du fixar vistas recovery och provar "bootsect.exe -fixmbr" eller liknande kanske partitionen fixas så att den kan köras?

Åtta:

vill han ju kunna spela fancy Windows-only spel.

Wine kör väl det mesta?


   
SvaraCitera

Åtta:

1. Finns det något annat sätt att återställa Vista?

Har klurat och läst lite.
Här får du lite tips på hur du själv kan göra en OEM-skiva på ett fullt lagligt vis.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=894355

Du måste självklart installera den med ditt HP certifikat.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Jag "hittade" en Vista-CD och installerade därefter Vista med den licensnyckel som hängde med datorn. Det verkar fungera än så länge. Dock har jag inte fått igång det trådlösa nätverkskortet ännu, och jag hittar inte rätt drivrutiner.

Han har ett Intel Broadcom A-någonting. Det är en HP Pavilion dv6500. Om någon kunde leta fram rätt jävla drivrutin så skulle jag bli djupt tacksam.

variabel:

Vad har du för boothanterare?

För tillfället Windows inbyggda. Innan dess grub.

variabel:

provar "bootsect.exe -fixmbr" eller liknande kanske partitionen fixas så att den kan köras?

Kan testa det sedan om jag inte hittar rätt drivrutin till nätverkskortet.

variabel:

Wine kör väl det mesta?

Nja. Det är en sanning med enorm modifikation. Speciellt om man, som han, vill spela spel som är hyggligt nya eller har fancy grafik. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag "hittade" en Vista-CD och installerade därefter Vista med den licensnyckel som hängde med datorn.

Ahh I see. Det blev den vägen [wink] Nåväl.. jag lärde mig ett och annat i den tråden jag skrev till dig. Så det var inte förgäves!


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

sikkos:

Ahh I see. Det blev den vägen

Jupp. Och nu efter mycket om och men så har jag lyckats installera drivrutinerna till allt som behövs (jag skiter fullständigt i den jävla fingeravtrycksläsaren). Nu tänker jag aldrig mer röra vid den där datorn.

Det visade sig att de drivrutinerna för nätverkskortet som man kunde hämta på HP inte fungerade. Utan man var tvungen att gå in i installationsmappen och starta ytterligare en installation därifrån. [party]


   
SvaraCitera

Åtta:

Det är en sanning med enorm modifikation.

oki. lycka till ^^^


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera