Aviseringar
Rensa alla

Att begå självmord


Ämnesstartare

Jag har mått dåligt i princip hela mitt liv, men det är inte förrän 4 år sedan som jag upptäckte det. Jag går även på antidepp och lättare sömntabletter. Jag har pratat med psykologer, men dem förstår inte. Jag får inte ut någonting av det. Jag har svårt att uttrycka mina känslor i ord.

Jag tänker många gånger på att jag vill dö, men när de känslorna går över så tänker jag bara på hur patetisk jag var som ville det. Dessa känslor tär på mig.

Det jag egentligen vill är att bli sedd! Jag har planer på att överdosera sertralin så att jag kan få åka på sjukhus för att bli magpumpad. Jag undrar bara vad konsekvenserna utav detta är? Kan jag bli tvångsinlagd osv?


   
Citera
Ämnesstartare

mechasa:

Jag undrar bara vad konsekvenserna utav detta är? Kan jag bli tvångsinlagd osv?

BUPs akutmottagning som senare slussar vidare dig till slutenvården.[rolleyes] Tro mig ingen kul resa det där men jag vet hur du känner. Kanske inte har samma problem som grund men jag har oxå velat synas och höras. Har varit deprimerad sen jag var 8 men mår bättre nu tack vare hjälp och mediciner. [smile] Håll ut och gräv tag i problemet. Det kan ta flera år och ångesten är outhärdlig men du måste försöka.[love]

Life's a biatch but you have to live with her because if you don't she will F*** you in the a** when ever you turn your back at her. [rolleyes][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

catch_me:

Håll ut och gräv tag i problemet. Det kan ta flera år och ångesten är outhärdlig men du måste försöka.

Life's a biatch but you have to live with her because if you don't she will F*** you in the a** when ever you turn your back at her.

Jag har försökt att läsa på olika forum vad som händer om man överdoserar antidepp osv.. Det är så olika svar överallt. Det sista jag vill är att bli tvångsinlagd. I hela mitt liv har jag blivit uppfostrad på ett sätt att jag har blivit kuvad. Detta gör att jag orkar inte eller klarar inte av att ta tag i saker. Jag vill bara fly.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mechasa:

Jag vill bara fly.

Den kännslan har jag varje dag. Jag är 18 år och blir behandlad som 10. Folk kallar mig korkad och dum. Det är jobbigt att känna den känslan men desto större anledning att kämpa. Vill du bort från allt så se till att gå klart skolan, skaffa sedan ett jobb någon stans lååångt bort och starta ett nytt liv.

Att ta en överdos kommer inte hjälpa mer än att du antagligen, som du själv säger, får åka in akut och bli magpumpad för att sedan bli inlagd på psyk eller BUP.

det kan kännas motigt att ta tag i saker men se till att hitta din EGNA väg och inte följa spåret. Var den du vill vara och se till att du pluggar, läser och arbetar med vad DU vill och inte vad någonm annan säger åt dig.

Du är en egen person och ska göra dina egna val oavsett ålder, kön, sexuallitet osv...

Håll ut och gör dina egna val.[love]


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Tråden låses tills vidare. Vi har inte för avsikt att hjälpa eller uppmana hjälvskade-beteende då detta aldrig är en bra idé.

Mods: Om annan typ av moderering föredras så föreslå gärna alternativ.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera