Aviseringar
Rensa alla

att behöva prata ut


Ämnesstartare

hej eller nått.
vad ska man göra om man behöver prata, verkligen prata ut och inte har någon att göra det till?

att skriva texter/dikter känns bara töntigt..


   
Citera

Prata med människor på internet eller gå till BUP.


   
SvaraCitera

man går till en psykolog de har betalt för att lyssna


   
SvaraCitera

Vad behöver du prata om? [cute]


   
SvaraCitera

BUP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har en psykolog men hur lätt är det att prata med en okänd människa..


   
SvaraCitera

se det så här, chansen att din psykolog kommer använda det du säger emot dig är betydligt mindre än om du pratar om det med någon som inte har tystnadsplikt.


   
SvaraCitera

skriv blogg, chatta


   
SvaraCitera

OF 5:

se det så här, chansen att din psykolog kommer använda det du säger emot dig är betydligt mindre än om du pratar om det med någon som inte har tystnadsplikt.

Hur menar du? Varför en som inte har tystnadsplikt?[confused]


   
SvaraCitera

weewo:

Hur menar du? Varför en som inte har tystnadsplikt?

Tror han menar att TS ska tala med sin psykolog som har tystnadsplikt och inte någon random som inte har tystnadsplikt.


   
SvaraCitera

Piggelin:

jag har en psykolog men hur lätt är det att prata med en okänd människa..

Lättare o prata på riktigt om sina problem med sin psykolog än med någon man känner tkr jag.


   
SvaraCitera

Av egen erfarenhet rekommenderar jag dig att gå till skolsyster. Dels för att jag har byggt upp ett förtroende för henne och hon har tystnadsplikt.


   
SvaraCitera

weewo:

Hur menar du?

Chibibbi:

TS ska tala med sin psykolog som har tystnadsplikt och inte någon random som inte har tystnadsplikt.


   
SvaraCitera

Tycker inte att psykologer är särskilt effektiva, utan har högre aktning för terapeuter (lösningsbyggande > problemlösning).

Du kan prata med mig om du behöver, just sayin'.


   
SvaraCitera

Jag vet själv hur hemskt det är att prata med en psykolog, skolsyser och allt sånt. Det går inte att prata med dem, för man litar inte på dem.

Men du kan prata med mig om du behöver.
Helt random kommer jag här, men jaa... Jag har sjävl en hel del erfarenhet av att må dåligt och så.
If you need me, you know where to find me.


   
SvaraCitera