Aviseringar
Rensa alla

att behöva prata ut


hänger på um

eller exempelvis uppsöker kurator om man går i skola
fast ja.. frågan är ju hur bra det går om man har svårt för att prata med folk. kan vara värt ett försök iaf!


   
SvaraCitera

Undrar fan i mig jag också.


   
SvaraCitera

Då vänder du dig till en kurator eller psykolog på ungdomsmottagningen eller i skolan, kanske någon nära vän om det känns tryggare. Finns personer här på hemsidan som du kan prata med om du hellre vill vara bakom en skärm.


   
SvaraCitera

ringa bris


   
SvaraCitera

Piggelin:

jag har en psykolog men hur lätt är det att prata med en okänd människa..

är faktiskt lättare, eller kan vara det. man vill ju helst inte berätta om alla problem med nån som står en nära då man skäms och inte vill lägga över sina problem på nån man älskar osv

sånt slipper man genom att prata med en främling. behöver inte vara en psykolog utan kan vara vem som helst över internet tex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

man går till en psykolog de har betalt för att lyssna

Det är ganska dyrt, kan jag upplysa [n]


   
SvaraCitera

StrawBerryField:

Det är ganska dyrt, kan jag upplysa

om man bara går till privatpsykologer ja. annars kommer man ganska långt på frikortet också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör ett forum, berätta för mig, berätta för nån annan medlem på UM, gå till psykolog o.s.v, chatta med bris på bris.se.

Finns säkert mer, men kommer ej på.

Har själv chattat med nån random person på bris, känns bättre än att ringa för det är gratis och helt anonymt.

love[love]


   
SvaraCitera

Piggelin:

att skriva texter/dikter känns bara töntigt..

När jag och min pojkvän gjorde slut var jag helt knäckt. Jag började då skriva som dagboksinlägg varje dag om hur jag mådde den dagen. Efter några veckor kunde jag läsa igenom alla texter och visst gick det lite upp och ner men man kunde ändå se att det blev bättre med tiden. Och de dagarna jag mådde sämre kändes det skönt att gå tillbaka att läsa om de dagarna jag mådde bra.. Äh jag vet inte hur jag ska förklara. Hjälpte mig jättemycket att skriva i alla fall.


   
SvaraCitera