Aviseringar
Rensa alla

Att bete sig hatiskt.


Ämnesstartare

Det började när jag var ung. Mitt hat växte fram för min pappa. Min pappa är världens snällaste, men jag stod inte ut med honom. Jag kunde knappt vara i samma rum som honom. Jag kunde bara vara elak. Jag fick anstränga mig för att vara trevligt.

Det har gått över nu. Nu är det så med min syster istället. Hon kan vara hur snäll som helst, och jag står inte ut. All glädje hon ger irriterar mig. Jag irriterar mig på allt med henne och allt hon säger. Hånar, fnyser, tar allting allvarligt etc. Utan att egentligen veta VARFÖR? Har jag inte kommit över min barnsliga pubertets tid? Jag är snart 20.

Jag vill inte vara den personen ens. Någon som känner igen sig?


   
Citera
Ämnesstartare

newview:

All glädje hon ger irriterar mig

hur kan glädje irritera? det ska ju smitta så att andra blir glada?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

hur kan glädje irritera? det ska ju smitta så att andra blir glada?

Jag blir bara irriterad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

newview:

Jag blir bara irriterad.

ja men varför? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

ja men varför? [rolleyes]

newview:

Utan att egentligen veta VARFÖR?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

newview:

Utan att egentligen veta VARFÖR?

sry.. är trött så missade väl det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du borde kontakta en psykolog om saken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knark.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft samma problem. När andra är onödigt glada kan jag bli förbannad och vilja straffa dem. Men man får hålla tyst och lida, såvida man själv inte vill bli hatad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om deras glädje gör dig irriterad, gör deras irritation dig glad? Det kan ju vara så att något annat jobbigt pågår i ditt liv just nu som gör att du inte tål glada människor. Fast det kanske är konstigt om irritationen är så specifikt riktad mot din syster, och inte mot andra människor.

Jag tror inte lösningen är att hålla tyst och lida, utan jag tycker att du ska försöka fundera ut varför du är sur (med eller utan professionell hjälp) och när du har gjort det förklara varför du beter dig som du gör mot din syster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är oxå en fruktansvärt hatisk människa.Får ibland lust att misshandla random person med ett basebollträ bara för jag är arg och ledsen,dock växte jag ju upp med det,men ändå,jag är jävligt hatisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor du och din syrra fortfarande hemma?
Kan vara en bidragande anledning isåfall enligt mig.
När jag själv återvänder hem i nån längre period så emot slutet så kan jag inte vänta på att få komma bort därifrån, även fast mina föräldrar är dom snällaste man kan ha fått..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Bor du och din syrra fortfarande hemma?

Nä vi ses typ en gång per halvår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

newview:

Nä vi ses typ en gång per halvår.

haha, ja då är det ju knappast nåt sånt problem ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte nöjd med dig själv helt enkelt.


   
SvaraCitera