Aviseringar
Rensa alla

Att bjuda weed till yngre


Ämnesstartare

Jag själv och många av mina vänner rökte första gången när vi var runt 16. Vissa tidigare, vissa senare. Tycker inte det har påverkat oss negativt på nåt sätt.

Nu är jag lite äldre, men umgås ibland med tjejer i den åldern. Har undvikt att röka när de är med, men vissa verkar intresserade av att röka. Nu undrar jag om det är okej att säga att de kan prova om de vill? Utan att sätta press på dem såklart, utan bara ge dem chansen. Vid vilken ålder tycker ni det är okej?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tycker inte att det är okej att röka gräs överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Jag tycker inte att det är okej att röka gräs överhuvudtaget.

Okej men det var inte det tråden handlar om så snälla sluta skriv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säger nog 18, inte för att det är någon magisk gräns utan för att ansvaret då ligger på dem juridiskt sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Jag tycker inte att det är okej att röka gräs överhuvudtaget.

Läs på istället för att skriva så. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Jag tycker inte att det är okej att röka gräs överhuvudtaget.

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag menar, all alkohol vi drack när vi var runt 14-15 var ju betydligt värre. Men ändå verkar det inte vara nåt märkvärdigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Läs på istället för att skriva så. 

Jag läste och kom fram till att det inte finns någon ålder när det är okej så därför skrev jag så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte att man ska utsätta unga outvecklade hjärnor för cannabis, i vissa länder med leagaliserad cannabis finns åldersgräns på 18 år. Jag tycker att man har rätt till sin egna kropp och får utsätta den för vad man själv vill. Jag rökte första gången som 17åring och tycker inte att det påverkat mig negativt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Jag läste och kom fram till att det inte finns någon ålder när det är okej så därför skrev jag så.

Då kan jag undra vad det var för propagandasidor du har läst på 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bjuder bara folk jag känner på knark (med vissa undantag). Ålder spelar ej så stor roll, bara jag vet att de kan hantera det hyfsat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker inte det är okej att bjuda minderåriga på knark eftersom deras hjärnor inte är färdigutvecklade.
började själv röka som 14åring och känner inte att det har påverkat mig negativt alls, men en kompis till mig som började röka samtidigt är helt körd i hjärnan. ifall det beror på cannabis kan ju diskuteras men det är liksom inte värt det oavsett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det skadar hjärnan ganska mycket om man är ung

så bjud på vafan folk är ju idioter ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är osäkert vilka långsiktiga effekter cannabisbruk i ung ålder har på hjärnan. det finns studier som tyder på försämrat minne och lägre iq, och det finns studier som motsäger dessa. en sak som dock har fastslagits någorlunda är att sporadiskt bruk hos personer över arton år inte har några långsiktiga negativa effekter.

eftersom vi inte vet med säkerhet tycker jag det är dumt att erbjuda personer under arton cannabis. ifall de redan röker på eget bevåg och har tillgång till det oberoende av dig är det väl skit samma, men introducera inte cannabis för personer under arton om du är orolig för att riskera att skada dem.


   
SvaraCitera