Aviseringar
Rensa alla

ATT BLI MODELL 🙂


Ämnesstartare

Det är något jag verkligen vill! Men mina föräldrar och min syster är väldigt skeptiska. Eller min pappa verkar börja gå med på det mer och mer nu... 🙂
Men i alla fall, tror ni att någon fotograf och argentur vill fota en fjortonåring?
Tror ni att någon som JAG har en chans?
Jag är typ 173 cm och rätt smal.

Vilket sätt är bäst och börja på? 🙂

TACKSAM FÖR SVAR <3


   
Citera

Vill också bli en skyltdocka. [crazy]


   
SvaraCitera

Skicka in foton till olika agenturer, t.ex:

http://www.mikas.se/
http://www.elitemodel.se/
http://www.stockholmsgruppen.se/

Sedan så finns det andra agenturer men passa dig så de inte suger eller luras.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Vilket sätt är bäst och börja på?

Sök upp någon seriös.
Gå inte på vad som helst, det finns mycket sjukt folk.[smile]


   
SvaraCitera

Kom inte på något taskigt att skriva.

Återkommer.


   
SvaraCitera

det är bra att drömma.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Vilket sätt är bäst och börja på? 🙂

Åldern brukar ju vara 14-20.
Skicka in bilder till seriösa modellagenturer. 🙂


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Tror ni att någon som JAG har en chans?

Nej. En som behöver fråga en sån fråga har inte en chans.


   
SvaraCitera

schism:

Nej. En som behöver fråga en sån fråga har inte en chans.

Auch! BURN [y]


   
SvaraCitera

min kompis är modell[cute][smile]

du har ju längden och så. men det som spelar mest roll är ju hur fotogenisk du är[y]

men som andra sagt: ta bra bilder på dig själv, rätt osminkade och neutrala (kläder, hår o så). en bild i bikini, en med kläder helkropp, och sen ansiktsbild. och ge inte upp. lycka till![party]


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Jag är typ 173 cm och rätt smal.

Irrelevant. Det viktiga är att du är fotogenisk, om det är fotomodell du ska bli. Du ska ha utstrålning och vara intressant att se på. Vill du gå catwalks är längd och kroppsform viktigare.
Du är hyfsad längd, om du växer lite är det ännu bättre.

Juliiiaaa:

Men i alla fall, tror ni att någon fotograf och argentur vill fota en fjortonåring?

Ta en egen bild och skicka in till en (seriös ska inte ens behöva tilläggas) agentur. På deras respektive hemsidor brukar det stå vad som gäller.
Tänk på att det är ett ganska stressigt yrke, hur hårt vill du ta det? Du är ung fortfarande, och man kan säga att man har en begränsad tid i modellvärlden, så vill du verkligen lägga de åren nu? annars kan du ju söka när du är färdigvuxen och kan ta mer seriösa jobb.

För övrigt tycker jag att du bör tänka igenom varför du vill göra detta. Många tjejer vill bli modeller bara för att det verkar glammigt och kul att göra, har man väl kommit in tjänar man dessutom mycket pengar. Men då hoppas jag egentligen att de inte tar emot dig.
Tänk också på familjen, deras tvekan kan bli ett problem.

Nåja, ditt problem.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

TACKSAM FÖR SVAR <3

14 e de äns lagligt [tard]

Tycker att du ska ha din farsa med dig isånna fall och börja förfan inte visa upp dig i cam elr lägga upp naken bilder, en seriös fotograf vill se en hyfsat bra bild och sen träffa dig i verkligheten och ta med en vuxen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![mad]


   
SvaraCitera

Hoppas att du är beredd på att hora för att lyckas. [smile]


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

fota en fjortonåring?

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Hmm.. Känner tyvärr inte till någon agentur. Men om någon vill sälja tittar jag gärna på ett agent-ur. Alla modeller är intressanta. Av agent-uren vill säga. Pubertetsmodeller är inte riktigt lika intressanta


   
SvaraCitera