Aviseringar
Rensa alla

Att bli "pingad" // Går ej att stoppa?


Ämnesstartare

sylar:

I vilket fall som helst, om de pingar Blizzard's servrar kan inte du göra något åt det. Det är deras bekymmer.

Klart jag inte kan göra något åt de... men frågan är om dom kan? jag menar att "filtrera bort" problemet går inte, är vad jag har för mig.

sylar:

Så du är inne och snackar med förövarna? Byt ventriloserver och dissa idioterna som håller på att sabotera.

Klart man gör, spelet som jag spelat heter Tibia, och spelet är väldigt allvarligt så att man tom gör olagliga handlingar... ja även att man tar in folk på en ventrilo server för att prata och sedan banna en därifrån och "stabbar" en i spelet och dödar en... och till slut när de inte kan döda en i spelet så pingar de en för att man ska dö av monsterna i spelet som man dödar för att få upp sin nivå.

Det är ju löjligt, men that's tibia!

Kanske inte förstår, men om ni spelat tibia och blivit en hög 'level' så vet ni vad jag menar.


   
SvaraCitera

Som sagt, låt bli att snacka med klantarna som gör det. De får inte reda på ditt IP om du bara kör Tibia.

Det är ju som att man släpper in okänt folk i sitt hus, sedan är man förvånad att det försvinner saker och de helt plötsligt inte är kvar i huset. Ändå fortsätter man att ta in nytt folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Det går, Tibia's servers har blivit flera gånger DDoS attackerade.

Ddos ja, men ping?

xparn:

Då får man filtrera kanske bort att de tusentals IP's som attackerar.

Och det går väll inte att filtrera bort det, inte genom brandvägg iaf... har jag för mig... dom måste ju kunna pinga en värdator eftersom den är uppkopplad?

Om de filtreras bort så får de ju helt enkelt ingen kontakt med servern/clienten. Detta görs dock ofta hos ISP:n.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Som sagt, låt bli att snacka med klantarna som gör det. De får inte reda på ditt IP om du bara kör Tibia.

Ja klart man inte går åter till dom när dom väl gjort det... men då är man tvungen att hoppa in i ett annat team... och samma sak kanske händer där.

Man klarar sig inte i tibia om man inte är med ett team. Och team menar jag att man sitter i grupp i tex ventrilo och pratar, för tex när det blir krig på servern.

aristoteles:

Ddos ja, men ping?

Ping hör till DDoS har jag för mig? [ops]

Det finns tre olika tillvägagångssätt att genomföra ett överbelastningsangrepp:

* att man missbrukar en sårbarhet eller svaghet som får systemets programvara att krascha.
* att man sänder (överbelastar) så mycket trafik att deras system eller applikation kollapsar.
* att man sänder så mycket skräptrafik så att legal/giltig trafik hindras att komma fram.

aristoteles:

Om de filtreras bort så får de ju helt enkelt ingen kontakt med servern/clienten. Detta görs dock ofta hos ISP:n.

Okej, låter enkelt... =o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Det finns tre olika tillvägagångssätt att genomföra ett överbelastningsangrepp:

Ibland måste man googla fler än bara det första resultatet.
Jag tror att udp-flooding är vanligare eller om inte annat effektivare.

xparn:

Okej, låter enkelt... =o

Det är det dock inte, att plocka ut precis vilka addresser där gäller kan vara krångligt och det kan sprida sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

udp-flooding

Där vart det mer konkret.

aristoteles:

Det är det dock inte, att plocka ut precis vilka addresser där gäller kan vara krångligt och det kan sprida sig.

Behöver ju inte vara så krångligt om man har koll på vilka portar och IP's man har som tillåtelse som standard. Och det som ett företag borde man ju?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Behöver ju inte vara så krångligt om man har koll på vilka portar och IP's man har som tillåtelse som standard. Och det som ett företag borde man ju?

Men iom att det är en ddos kan nya adresser dyka upp hela tiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Men iom att det är en ddos kan nya adresser dyka upp hela tiden?

Jo precis, det är då omöjligt att stoppa "DDoS" attackerar antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

"oftast" oftast funkar det inte.

har du ens försökt byta IP adress? Behöver du hjälp med hur man gör eller har du gett dem alla IP-adresser som du får av din isp?

Sen kan vissa routers/modem konfigureras så de inte svarar på ping, vilket kan hjälpa om det är ping dem använder, eftersom att svaren som routern skickar är halva belastningen.

aristoteles:

Men iom att det är en ddos kan nya adresser dyka upp hela tiden?

troligt att någon med botnet använder det för att irritera en fjortis från tibia?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

troligt att någon med botnet använder det för att irritera en fjortis från tibia?

Vi prata allmänt inte om om min pingning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

troligt att någon med botnet använder det för att irritera en fjortis från tibia?

Som sagt det här är inte verklighetsförknippat scenario, iverkligheten tror jag inte att så många kör ping för att plocka ner nätverk heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Det går, Tibia's servers har blivit flera gånger DDoS attackerade.

CipSoft är betydligt mindre och har betydligt mycket sämre servrar än Blizzard *_*.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Som sagt det här är inte verklighetsförknippat scenario, iverkligheten tror jag inte att så många kör ping för att plocka ner nätverk heller.

Det händer rätt ofta i tibia, iallafall under min tid där [bigsmile][ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PEWPEWPEW:

Det händer rätt ofta i tibia

Jo men som du sa är tibia inte samma sak som blizzard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jo men som du sa är tibia inte samma sak som blizzard.

Men jag menar vad är det för sorts skydd CipSoft har och vad har blizzard? 😮

Blizzard har något uber skydd?


   
SvaraCitera