Aviseringar
Rensa alla

Att börja töja


Ämnesstartare

Jag har bestämt mig för att töja mitt öra, och nu har jag köpt att en töjning på 3mm.

Nu är min fråga är det för stort att börja med?
Jag har försökt att få in den, när jag duschar och sen har jag haft vaselin så den ska glida lättare, men jag får bara inte in den.

Är det meningen att man ska få in hela på samma gång eller tar det ett tag att få in den?

Tack på förhand! [smile]


   
Citera
Åtta

mmoolly:

Nu är min fråga är det för stort att börja med?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag gick till redrum och där sa dom att ja skulle börja med 3mm...


   
SvaraCitera
Åtta

mmoolly:

men jag gick till redrum och där sa dom att ja skulle börja med 3mm...

Då kanske de tror att du har väldigt stora hål. Ett vanligt öronhål är mindre än 1mm i diameter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej.. då får ja ta o köpa mindre [smile]


   
SvaraCitera

Du kan ju börja töja hos en studio, tills du kommer upp i kanske 4mm. Då använder de en töjspik. Sen när du väl är uppe i kanske 4 så kan du börja använda andra saker, som spiraler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmoolly:

Nu är min fråga är det för stort att börja med?

Jag började med 3 efter att ha haft 1 mm örhänge.

Och nej, det är inte en dans på rosor att få in den direkt.
Tog mig 2 dagar.


   
SvaraCitera

mmoolly:

okej.. då får ja ta o köpa mindre

eller så gör du som jag.,.. hehee
satte i typ 4 vanliga örhängen i samma hål (inte samtidigt då) men med några dagars mellanrum, sen satte jag i en 4 mm-spiral och lät den sitta några veckor. efter det satte jag i 6 mm-spiraler (som inte gick i helt direkt dock) och när dom hade varit i helt i ett par veckor tryckte jag i 8 mm-stavar. tillslut fick jag i en tunnel [party]


   
SvaraCitera

Töja musen eller? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pallo217:

Töja musen eller?

självklart [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en töjning, jag började med en trea, du får räkna med att det kan ta någon dag, man ska göra det väldigt sakta och ganska lite i taget, jag gjorde det alldeles för fort första gången och hela öronsnibben sprack, när jag tog det lite lugnare på andra örat gick det hur som helst [smile] Redrum? I gävle? var också där och köpte mina första töjningar, inte att rekommendera! bara jävligt dyrt, http://www.piercing.nu/ gå in där ist och beställ 🙂 väldigt billigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoolabandoola:

http://www.piercing.nu/

Väldigt bra sida, tack 🙂


   
SvaraCitera

jag tryckte i en navelpiercing på 1,4 tror jag, så örat vande sig och sen satte jag i min 3 mm. gjorde lite ont, kom lite blod, men sen va de chilllllll!


   
SvaraCitera

hannnah:

jag tryckte i en navelpiercing på 1,4 tror jag, så örat vande sig och sen satte jag i min 3 mm. gjorde lite ont, kom lite blod, men sen va de chill

risken med att man töjer för snabbt och om örat börjar blöda är ju att det blir fult och att hålet inte kommer att bli litet igen om man väljer att ta ut töjningen.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

risken med att man töjer för snabbt och om örat börjar blöda är ju att det blir fult och att hålet inte kommer att bli litet igen om man väljer att ta ut töjningen.

kommer göra mkt saktare nu när jag börjat töja andra örat för att undvika detta, inte säkert att de kommer gå tillbaks ändå helt för jag har töjt typ 13 mm iofs men endåå


   
SvaraCitera