Forumet - Att bygga muskler

Att bygga muskler

8859 2 54

Spana också in:


Blivande_japan: (kör gärna knäböj framför spegel om det går så att du ser att knäna är "över fötterna" och inte pekar snett pga då kan man få ledsna knän. försök vara så rak i ryggen som möjligt också. allra bäst är om någon kan titta lite på dig när du kör)
Är ganska haj på knäböj faktiskt, har en squats-app som jag använt en del. Har verkligen fokuserat på att få in tekniken, i början var det svårt! Men efter att ha kollat i spegeln, och redan innan övningen försökt få kontakt med rätt muskelgrupp genom att spänna och slappna några gånger innan har jag lärt mig det ganska bra! 

penja: Vad är att äta bra då? Det är självklart att få i sig mycket protein, men hur mycket och i vilken form?
Komplicerad fråga egentligen. Men utöver protein behövs kolhydrater för energi samt fett från nyttiga källor, typ naturliga nötter, olivolja eller fet fisk. 1,5g per kilo kroppsvikt brukar räcka tror jag, 2g kan vara ännu bättre. Mitt protein kommer från mjölkprodukter, proteinpulver, fisk och kött. Vegetariska källor har jag mindre koll på.

penja: vet du om lchf endast är rekommenderat för viktminskning eller om det funkar bra vid hård träning också?
Tror inte det är någon bra träningsdiet, kanske om man vill gå ner i vikt och deffa. Men vill man bygga muskler behöver man kolhydrater.

Nachac:
Är det inte bättre att börja med rodd, snarare än pull-ups?
Jo, det beror kanske på om man kan få någon typ av assistans vid pullups.

Pulldowns kan vara bättre också för nybörjare förresten, när man sitter ner.

penja:
Är ganska haj på knäböj faktiskt, har en squats-app som jag använt en del. Har verkligen fokuserat på att få in tekniken, i början var det svårt! Men efter att ha kollat i spegeln, och redan innan övningen försökt få kontakt med rätt muskelgrupp genom att spänna och slappna några gånger innan har jag lärt mig det ganska bra! 
låter bra!

penja:
Det låter spännande! Vad är det för klubb? Du kan skriva på fb om du vill :) 
ah skriver där!

penja: De har ett tjejavdelning där jag ska gymma så det gör det åtminstone lite mindre läskigt! Där finns de nog flera nybörjare som lyfter lite lättare vikter. Om de nu har fria vikter ens på den avdelningen, hoppas det!
1. Byt till ett icke-sexistiskt gym.
2. Skämt åsido, träna inte som en "tjej", även fast de flesta tjejer gått ifrån det som tur är.
3. Gör de där basövningarna, knäböj, marklyft, bänkpress, osv. Hur många sets osv får du bestämma själv.
4. Slarva inte med tekniken, och höj hela tiden. Det här är ingen lekstuga, slår du inte ditt personbästa så har du misslyckats!! Ta iiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!
5. Ät otroligt mycket mat, så fort du inte känner dig hungrig så ät nåt, för att bli tjock måste man vara målmedveten, likaså om man vill bli biff. Om du normalt sett äter 2000kcal om dagen så ska du äta minst 50000 nu. (okej överdriver lite men, fyfan alltså du måste käka typ 4 lagade mål mat om dagen för att inte känna dig helt orkeslös (okej antar att du jobbar  i en tuff fysisk bransch samtidigt också men det kanske du inte gör).
6. Detta kan vara svårt, men försök låta bli att tänka på de andra gymmarna. Alla kommer vara snyggare och bättre än du. Tar du i nog mycket så har du ingen ork att vara fåfäng ändå, så fuck it.

Rödingajäveln: Bra styrkeprogram:

http://stronglifts.com/5x5/
Ser bra ut, ska kolla in dey noggrannare! Tack! 
Tickstart:
1. Byt till ett icke-sexistiskt gym.
2. Skämt åsido, träna inte som en "tjej", även fast de flesta tjejer gått ifrån det som tur är.
3. Gör de där basövningarna, knäböj, marklyft, bänkpress, osv. Hur många sets osv får du bestämma själv.
4. Slarva inte med tekniken, och höj hela tiden. Det här är ingen lekstuga, slår du inte ditt personbästa så har du misslyckats!! Ta iiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!
5. Ät otroligt mycket mat, så fort du inte känner dig hungrig så ät nåt, för att bli tjock måste man vara målmedveten, likaså om man vill bli biff. Om du normalt sett äter 2000kcal om dagen så ska du äta minst 50000 nu. (okej överdriver lite men, fyfan alltså du måste käka typ 4 lagade mål mat om dagen för att inte känna dig helt orkeslös (okej antar att du jobbar  i en tuff fysisk bransch samtidigt också men det kanske du inte gör).
6. Detta kan vara svårt, men försök låta bli att tänka på de andra gymmarna. Alla kommer vara snyggare och bättre än du. Tar du i nog mycket så har du ingen ork att vara fåfäng ändå, så fuck it.
Även om jag blir starkare än dig så tränar jag fortfarande som en tjej. Sluta likställa tjej med ordet dålig! 

Z0dd:
Komplicerad fråga egentligen. Men utöver protein behövs kolhydrater för energi samt fett från nyttiga källor, typ naturliga nötter, olivolja eller fet fisk. 1,5g per kilo kroppsvikt brukar räcka tror jag, 2g kan vara ännu bättre. Mitt protein kommer från mjölkprodukter, proteinpulver, fisk och kött. Vegetariska källor har jag mindre koll på.

Tror inte det är någon bra träningsdiet, kanske om man vill gå ner i vikt och deffa. Men vill man bygga muskler behöver man kolhydrater.
Från vad får du bra kolhydrater? Känns som pasta och bröd inte är nå vidare. Frukt etc innehåller iof rätt mycket kolhydrater.