Aviseringar
Rensa alla

Att bygga muskler


Nachac:

Är det inte bättre att börja med rodd, snarare än pull-ups?

ja eller latsdrag


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Kör stronglift, lär dig korrekt form för övningarna, ät mer kalorier än du gör av med och se till att du får i dig ca 2g protein/kg kroppsvikt så kommer du att öka i styrka. 


   
SvaraCitera

penja: De har ett tjejavdelning där jag ska gymma så det gör det åtminstone lite mindre läskigt! Där finns de nog flera nybörjare som lyfter lite lättare vikter. Om de nu har fria vikter ens på den avdelningen, hoppas det!

1. Byt till ett icke-sexistiskt gym.
2. Skämt åsido, träna inte som en "tjej", även fast de flesta tjejer gått ifrån det som tur är.
3. Gör de där basövningarna, knäböj, marklyft, bänkpress, osv. Hur många sets osv får du bestämma själv.
4. Slarva inte med tekniken, och höj hela tiden. Det här är ingen lekstuga, slår du inte ditt personbästa så har du misslyckats!! Ta iiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!
5. Ät otroligt mycket mat, så fort du inte känner dig hungrig så ät nåt, för att bli tjock måste man vara målmedveten, likaså om man vill bli biff. Om du normalt sett äter 2000kcal om dagen så ska du äta minst 50000 nu. (okej överdriver lite men, fyfan alltså du måste käka typ 4 lagade mål mat om dagen för att inte känna dig helt orkeslös (okej antar att du jobbar  i en tuff fysisk bransch samtidigt också men det kanske du inte gör).
6. Detta kan vara svårt, men försök låta bli att tänka på de andra gymmarna. Alla kommer vara snyggare och bättre än du. Tar du i nog mycket så har du ingen ork att vara fåfäng ändå, så fuck it.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
Bra styrkeprogram:

http://stronglifts.com/5x5/

Ser bra ut, ska kolla in dey noggrannare! Tack! 

Tickstart:

1. Byt till ett icke-sexistiskt gym.
2. Skämt åsido, träna inte som en "tjej", även fast de flesta tjejer gått ifrån det som tur är.
3. Gör de där basövningarna, knäböj, marklyft, bänkpress, osv. Hur många sets osv får du bestämma själv.
4. Slarva inte med tekniken, och höj hela tiden. Det här är ingen lekstuga, slår du inte ditt personbästa så har du misslyckats!! Ta iiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!
5. Ät otroligt mycket mat, så fort du inte känner dig hungrig så ät nåt, för att bli tjock måste man vara målmedveten, likaså om man vill bli biff. Om du normalt sett äter 2000kcal om dagen så ska du äta minst 50000 nu. (okej överdriver lite men, fyfan alltså du måste käka typ 4 lagade mål mat om dagen för att inte känna dig helt orkeslös (okej antar att du jobbar  i en tuff fysisk bransch samtidigt också men det kanske du inte gör).
6. Detta kan vara svårt, men försök låta bli att tänka på de andra gymmarna. Alla kommer vara snyggare och bättre än du. Tar du i nog mycket så har du ingen ork att vara fåfäng ändå, så fuck it.

Även om jag blir starkare än dig så tränar jag fortfarande som en tjej. Sluta likställa tjej med ordet dålig! 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Z0dd:

Komplicerad fråga egentligen. Men utöver protein behövs kolhydrater för energi samt fett från nyttiga källor, typ naturliga nötter, olivolja eller fet fisk. 1,5g per kilo kroppsvikt brukar räcka tror jag, 2g kan vara ännu bättre. Mitt protein kommer från mjölkprodukter, proteinpulver, fisk och kött. Vegetariska källor har jag mindre koll på.

Tror inte det är någon bra träningsdiet, kanske om man vill gå ner i vikt och deffa. Men vill man bygga muskler behöver man kolhydrater.

Från vad får du bra kolhydrater? Känns som pasta och bröd inte är nå vidare. Frukt etc innehåller iof rätt mycket kolhydrater. 


   
SvaraCitera

Hur mycket tid vill du lägga på det? Och vill du ändra livsstil så som matvanor eller vill du halvsatsa?


   
SvaraCitera

penja: Ser bra ut, ska kolla in dey noggrannare! Tack!

Party


   
SvaraCitera

Tickstart:

1. Byt till ett icke-sexistiskt gym.
   

du tror inte att anledningen till att man ens hållet tjejträningar är för att tjejer ska kunna känna sig trygga och slippa sexistiska kommentarer/blickar/annat från män som tränar?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

du tror inte att anledningen till att man ens hållet tjejträningar är för att tjejer ska kunna känna sig trygga och slippa sexistiska kommentarer/blickar/annat från män som tränar?

nej så att folk ska kunna lyfta vikter i viktrummet utan att någon tjej kommer i vägen med sina aerobic-övningar Rullar ögonen


   
SvaraCitera

penja:

Från vad får du bra kolhydrater? Känns som pasta och bröd inte är nå vidare. Frukt etc innehåller iof rätt mycket kolhydrater. 

Jag äter en del pasta, men sällan bröd. Frukt är bra ja. Ris och havregryn blir det mycket av också. Eller fullkornsmjöl om jag ska göra pannkakor.


   
SvaraCitera

penja:

Från vad får du bra kolhydrater? Känns som pasta och bröd inte är nå vidare. Frukt etc innehåller iof rätt mycket kolhydrater. 

Potatis


   
SvaraCitera

Bööööörg:

nej så att folk ska kunna lyfta vikter i viktrummet utan att någon tjej kommer i vägen med sina aerobic-övningar Rullar ögonen

lägg ner.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Fingerprints:
Hur mycket tid vill du lägga på det? Och vill du ändra livsstil så som matvanor eller vill du halvsatsa?

Har tänkt att sticka till gymmet direkt efter jobbet för att få rutin på det hela. Jag vill satsa ordentligt men se till att göra en stadig hållbar plan och inte bara köra på allt jag har för att sedan råka strunta i allting. Tänker mig två gånger i veckan (gör jag tre så är det bra, men inget måste) de första veckorna, för att sedan öka. 

Även om jag vill ta i mitt bästa, så tänker jag mjukstarta. Annars vet jag hur det slutar, att det kommer en vecka då jag ej orkar, så ger jag upp och hamnar på noll. 


   
SvaraCitera

träna stronglifts 5x5

allt som rödingajävel skrev stämmer bra

bra tråd för att få en uppfattning:  http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071

ska själv dra igång med detta nästa måndag


   
SvaraCitera