Aviseringar
Rensa alla

Att dämpa ångesten


Fattar inte. Är du tjock eller smal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Fattar inte. Är du tjock eller smal?

Jag räknas som grovt underviktig enligt BMI, mer än så kan jag inte svara på själv. Varför undrar du det? [tard]


   
SvaraCitera

1111PM:

Jag är kanske lite dålig på att uttrycka mig. Menade att jag ser rätt normal ut, inget out of the ordinary.

Ok. Konstigt :S. ..dock tror jag att du överdriver.?

1111PM:

Har snarare fått komplimanger angående hur "pigg och fräsh" jag ser ut och hur mitt ansikte helt plötsligt ser mycket vuxnare ut.

Men lol? haha. Okej..

1111PM:

Oj, galet! Jag är djupt avundsjuk (även om skräpmat aldrig har varit min grej). Bara den där friheten, att inte börja vrida på sig och bli tårögd om familjen föreslår att vi ska beställa hem pizza. Att inte känna sig olustig när man inte vill äta av chipsen och dippen som alla kompisar äter på filmkvällar.

Nej, inte min grej heller. Jag föredrar husmanskost, men ibland kan det vara gott med snabbmat också.
Vad jobbigt det låter :(, Men jag fattar inte, tror du att du kommer gå upp 29924 kilo av att äta en pizza en gång? Eller att äta chips med dipp?

En sak jag tror skulle hjälpa dig jätte mycket är om du lyssnar på dina nära och kära och bara dem för de vill säkert ditt bästa, och ignonera vad du tror och tycker.

1111PM:

Mycket bra fråga! Har själv funderat över det ett par gångerDet är så löjligt egentligen; att se det som en utmaning att äta tre mål mat om dagen som antagligen inte ens motsvarar en "normal" människas portioner. Att vara stolt över att man tog en hårdbrödmacka för första gången på mer än ett halvår. Det är helt...obegripligt!

Ja, faktiskt är det obegripligt i mina öron också. Sorry, men faktiskt.
Nej men, även om det är en "stor grej" för dig men inte för oss andra, så är du ändå ett steg närmare till att snart slippa ångesten för att du tränar bort rädslan genom att äta normalt och senare inse att det faktiskt inte var så svårt och farligt, att du faktiskt inte blev fet av det. Och att du faktiskt ser bättre ut! Friskare ut. Men tydligen ser du redan bra ut nu, och inte för skelletig?


   
SvaraCitera

1111PM:

Varför undrar du det? [tard]

Men om du säger att du mår bättre av att äta normalt, ser jag ingen anledning till att sluta. Du blir inte tjock av att äta normalt, by definition.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men om du säger att du mår bättre av att äta normalt, ser jag ingen anledning till att sluta. Du blir inte tjock av att äta normalt, by definition.

Haha, du har så rätt. Det finns faktiskt ingen vettig anledning att sluta äta normalt eftersom öh... Det är då kroppen och hjärnan fungerar som de ska. Däremot är det hur lätt som helst att hitta anledningar som är mindre vettiga om man är en sån där som har problem med maten, mycket lättare än att hitta anledningar till att faktiskt ta sig i kragen och käka.


   
SvaraCitera

1111PM:

mycket lättare än att hitta anledningar till att faktiskt ta sig i kragen och käka

Ye, men ät liksom när du känner att du behöver det. Jag är inte så förtjust i mat heller, äter typ när det serveras inte annars.
[sad]
Har inte gymmat på flera veckor heller [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Ye, men ät liksom när du känner att du behöver det. Jag är inte så förtjust i mat heller, äter typ när det serveras inte annars.

Haha, då skulle det inte bli mycket ätande. [wink] Och dude, då hoppas jag att du får maten serverad way more often än vad jag får. [tard]

Tickstart:

Har inte gymmat på flera veckor heller

Vad har gymmandet med saken att göra?


   
SvaraCitera

DU GÖR RÄTT, tro mig. Jag har haft/lider av äts och är inne i mitt 8e år. Förra hösten blev jag inlagd för äts. på en anorexi klinik. Visst går man upp i vikt. Men vågen kommer anpassa sig efter din rätta vikt. Jag gick upp rätt mkt och sedan gick jag ner väldigt mkt även fast att jag åt lika mkt . antagligen för att jag började spy precis innan behandlingen plus att ämnesomsättningen är helt fucked up. Det är superjobbigt i början. Men ju mer noggran du är mer att verkligen äta alla saker på samma tidpunkter och lagom mängd så kommer vikten att stabiliseras snabbt. Det är oftast tiden från svält till att få upp maten på normala portioner som gör att man kan gå upp i vikt å sen gå ner. Äter man 100% 5-6 mål om dagen så går man inte upp lika mkt i vikt. då får gärna fråga något om du undrar över något.. är rätt insatt i ämnet 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera