Aviseringar
Rensa alla

Att definiera sommar?!


Ämnesstartare

Jag stör mig så in i helvete på alla @Facebook som gör följande statusuppdatering här i dagarna: "Äntligen är sommaren här, 17 °C i skuggan & 24 °C i solen idag.. Hela familjen går i kortärmat och shorts!"  

Enligt mig måste samtliga blad ha slagit ut samt gräset blivit grönt innan man kan kalla något för sommar.. Inte nog med det, såvida det inte är minst 20 °C i skuggan och 15 °C under natten är det för fan inte sommar.. Klockan 03:35 i morse vare fan 3 °C.. Förvirrad 

187960.0x0.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

brukar definiera sommar ibland när jag har tråkigt, får mig alltid på lite bättre humör.


   
SvaraCitera

Vart bor du?? Jävlar vad varmt 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när dygnsmedeltemperaturen varit över 10°C i fem dagar.


   
SvaraCitera
kachin

öh lål jag bor ändå på västkusten och här har knappt något slagit ut än. lite snödroppar typ.
fett me sommar jao Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När gräset är grönt etc (gick ej att citera)

Åh sommar!! Och så sitter jag utanför ett tält med några vänner och sjunger/spelar gitarr. Det är festival en bit bort och den knallgröna gräset är blött av sommarregn och vi tar ett bad i älven eller glider runt i små plastbåtar.

Det är stickigt av barr när jag går barfota och benen är täckta av myggbett. Jag cyklar på små skogsstigar och seglar med mormor och morfar med sommarpratare i bakgrunden. Sedan tar jag fram en bra bok och lägger mig i hängmattan skavfötters med småkusiner.


   
SvaraCitera

Ur ett meteorologiskt perspektiv definieras sommaren utifrån förändring i temperatur samt bestämd uppmätt temperatur under viss tid. I Sverige definierar SMHI sommaren som den tid när dygnsmedeltemperaturen stadigvarande är över 10 °Celsius.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kategoriserar alla årstider per månad. Mars är en vårmånad oavsett om det är snö ute på backen. November är en en vintermånad även om det inte ligger snö på backen eller råkar vara några plusgrader. Osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded:

Vart bor du?? Jävlar vad varmt 😮

Jönköping, inlandsklimat! Nä men vindar från Vättern brukar typ driva bort molnen..  

kachin:

öh lål jag bor ändå på västkusten och här har knappt något slagit ut än. lite snödroppar typ.
fett me sommar jao Cool

Men det är jue det som är grejen, det har inte slagit ut ett piss här heller, har bara varit "varmt" sedan i tisdags.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så typiskt "svennigt" att slänga av sig alla kläderna så fort solen visar sig. Mina grannar låg ute i underkläder för redan några veckor sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Mina grannar låg ute i underkläder för redan några veckor sedan.

Haha herregud! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Haha herregud! 

jaaaaa
jag hade vinterjacka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker fan inte hänga in min vinterjacka än, ska tydligen bli kallare igen nästa vecka.. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mina grannar låg ute i underkläder för redan några veckor sedan.

Hah finns folk till allt. I förrgår då  såg jag en Mercedes cab som åkte nercabat, dom som satt i hade bara t-shirt på överkroppen.
För tidigt att vara lättklädd, nog risk man kan bli sjuk.

Sirjens:

Mars är en vårmånad oavsett om det är snö ute på backen. 

Var bor du? Jag definerar mars som en vintermånad då det brukar kunna snöa då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lina_: Var bor du? Jag definerar mars som en vintermånad då det brukar kunna snöa då.

Jag bor i Trollhättan, vilken är ganska söder i Sverige. Och visst det kan absolut snöa i mars, vilket det också gjorde i år, men det börjar ändå med lite vår i slutet av den. I och med att jag delar in årstiderna i tre månader vardera kan det ju inte bli annat än ungefär, men det är tydligt och klart så.


   
SvaraCitera