Aviseringar
Rensa alla

att dejta en killkompis


Ämnesstartare

Om man är intresserad av sin killkompis, som eventuellt kan vara intresserad tillbaks.. hur ska man göra för att ragga?
eller ska man ragga ?
jag menar tänk om man förstör vänskapen?

jag har redan tränat två ggr med han.. och sen käkat middag. De är typ de gångerna vi vart ensamma helt o hållet.
för andra gånger har vi alltid setts på fest och i slutet har vi alltid "hållt på" asså bara kysst varandra.
Klart han ville alltid ha sex, dock inte jag för jag kände att de kanske blir konstigt nästa gång man ses.

Var också på kryssning senaste gången.. men de kändes lite stelt för vi snacka inte så mkt och vi var med andra kompisar också... assåå
sen fråga han om jag sett ngn snygg kille.. för han hade inte sett ngn snygg tjej..

asså jag är förvirrad och behöver råd ..
för jag kan inte fråga honom.. även om han vill att man ska va rak på sak.
de skulle kunna bara bli konstigt..

vad ska jag göra? hjälp, tack

och.. ska jag höra av mig om vi ska hitta på ngt snart ?


   
Citera
Åtta

Tråden raderad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Trashcan/Raderade trådar


   
SvaraCitera

Fråga honom om han vill gå på en dejt med dig/säg att du gillar honom?

Visst, det kan bli konstigt. Det kan också bli rätt konstigt om du går runt och är intresserad av din kompis utan att någonsin berätta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet men om jag frågar efter en dejt.. då kan de ju bli stelt för då tänker man som mer seriöst.
senaste gångerna har jag liksom inte tänkt på han på de sättet..
men nu blev jag liksom mer nervös..

och tänk om vi inte kan umgås ?
och de där me att han fråga om jag sett ngn snygg kille ? .. vad ska de betyda
har svårt att läsa av hans tankar


   
SvaraCitera

Senbelle:

Jag vet men om jag frågar efter en dejt.. då kan de ju bli stelt för då tänker man som mer seriöst.

Ja, det kan det ju bli. Men vad tänker du dig ska hända om du inte berättar att du vill dejta honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte .. jag är för feg, hehhe [blush][sad]


   
SvaraCitera
time
 time

Senbelle:

jag menar tänk om man förstör vänskapen?

Vänskap är ju annars en mycket bra grund att stå på när man bygger upp ett romantiskt förhållande.


   
SvaraCitera

Kör hårt!

Kontakta mig om det går åt helvete. Jag har botemedlen för sådana situationer!

Lycka till![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Vänskap är ju annars en mycket bra grund att stå på när man bygger upp ett romantiskt förhållande.

jo jag vet men... han är en kille som jag vet bara vill ligga runt. iaf har jag ställ in mig på att han bara vill vara kompis tills de senaste gångerna.. då vi hängde lite

men jag känner att han kanske tycker de är jobbigt om jag skulle höra av mig. ..

fast de jobbigaste r nog faktiskt att jag inte vet hur jag ska gå från vänskap till att typ satsa på ngt mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Kör hårt!

Kontakta mig om det går åt helvete. Jag har botemedlen för sådana situationer!

Lycka till!

kan du inte säga lite botemedel nu? hahha [crazy]


   
SvaraCitera

Senbelle:

kan du inte säga lite botemedel nu? hahha [crazy]

Nej, du måste gå in för att det kommer gå bra.

Ja menar, just nu känns ju förutsättningar bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Nej, du måste gå in för att det kommer gå bra.

Ja menar, just nu känns ju förutsättningar bra?

är det botemedlet ?
men gud asså jag är typ värsta fegisen... hahah
lr asså jag kan ... jag kan.
de är mest de att jag har vart i denna situation förut.. samma kille.. när vi precis började känna varann. då var jag först intresserad av han men de var inte han.

men nu är de väl lite annorlunda.. men asså.. jaaa.. så att jag är väl rädd för att de kmr bli lite åt det hållet.. bara för att jag vill veta saker på en gång och inte kan hålla mig riktigt


   
SvaraCitera

fråga lite alldagligt om ni inte ska titta på film tillsammans någon dag. Sen när ni väl sitter där och i filmmörkret så kan du prova att vara lite mer närgången än vanligt och känna av vad han ger för respons.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet är för kort för att tänka på att det kanske blir konstigt. Om det nu skulle bli konstigt mellan er i framtiden så vet du ju att det inte fungerade - du slipper gå och undra hela ditt liv.

Go for it! Som Fingerprints säger här ovan, fråga om ni ska se på film någon gång. Säg någon gång att dina scones (eller något annat såklart) är de bästa i världen, och bjud över honom för att "bevisa det". Det finns massor med knep för att ta första steget. [smile]


   
SvaraCitera