Aviseringar
Rensa alla

Att döden dö eller genomlida svåra plågor för den man älskar


Ämnesstartare

Att på ett eller annat sätt offra sig för den man älskar är ett återkommande tema i allehanda kulturyttringar, yttringar som tvivelsutan överförs till vår vardag i sökandet efter det ideala förhållandet. Denna tråd behandlar vad ni tycker om dylika kärlekshandlingar; är de romantiska, vansinniga, själviska, osjälviska, självklara eller en helt orimlig förväntan att ha? Spåna fritt.

Inspiration: 


   
Citera
Exner

Finns det något tilltalande i osjälviskhet?
Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltid känt det är en romantisk syn på romantiken. Men självfallet är man bered och göra uppofringar för de man bryr sig om, och kanske till och med förväntar sig det samma från dem. Men det "privilegiet" är ju inget man ger till alla, måste man väl förtjäna lite kan jag tycka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner lite att jag självklart skulle göra uppoffringar för mina nära och kära. Om det sedan handlar om att fånga en granat, eller skippa vitlöken i maten när ens partner inte äter det, är inte det viktiga.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

som med de flesta andra yttringar från människor handlar det nog mer om något metaforisk än faktiskt handlande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessa tankar är narcissistiska. 


   
SvaraCitera

ååå bruno mars är såååååå romantisk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förståeligt att göra. Men inte att förvänta sig det. Verkar ju helt sinnessjukt nästan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att lida svåra plågor för det eller den man älskar känns som ett mått på ens tillgivenhet.
Det är först när man har hittat något att dö för som man har hittat något att leva för, det är min åsikt iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brun Mars är kass 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker du på senaste Vampire diaries?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Tänker du på senaste Vampire diaries?

Orkar du kolla vidare på den serien? Jag tröttnade efter första säsongen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Orkar du kolla vidare på den serien? Jag tröttnade efter första säsongen...

Haha ja, jag är underhållen av serien allra oftast. + att jag har en crush på Ian Somerhalder hjälper ju en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle givetvis göra uppoffringar för de jag bryr mig om, men skulle nog inte göra allt för någon som spottar mig i ansiktet som tack (vilket personen bruno mars sjunger om tycks göra).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Haha ja, jag är underhållen av serien allra oftast. + att jag har en crush på Ian Somerhalder hjälper ju en del.

Jag vet inte, de dödar folk på löpande band och det kommer bara värre och värre skurkar. Känns som att manusförfattarna har lite idétorka.

Ja han är helt klart min favorit i serien. En av få karaktärer där som känns genuina.  


   
SvaraCitera