Aviseringar
Rensa alla

Att eliminera någons vårdnad. Hjälp?


Ämnesstartare

Jag är seg och har ungefär världens sämsta självdisciplin, och därför har jag inte kontaktat någon som kan grejerna, men jag tänkte att någon på det här forumet kanske varit med om något liknande.

Detaljer och skäl är ganska irrelevanta, så jag går rakt på poängen. Jag skulle vilja avsluta min ena målsmans vårdnad över mig. Hur går man tillväga och vad gäller?
Måste det prövas och vad måste jag ha genomlidit för att få det beviljat?
Vilka blir inblandade?
Bieffekter?
Vilka problem kan tänkas smyga på mig senare i livet om detta genomförs?

Det är ungefär vad jag undrar.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

En kula mellan ögonen på vederbörande brukar funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

Detaljer och skäl är ganska irrelevanta

Det är de viktigaste. Du kommer behöva hjälp av den föräldern som du vill ha fullvårdnad av. Kommer antagligen bli rätt mycket samtal och en jävla massa pappers arbete om nu den andra personen inte vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

Vilka problem kan tänkas smyga på mig senare i livet om detta genomförs?

Inget egentligen mer än att du inte får hjälpen från den ena föräldern. Risken finns ju att han/hon aldrig vill ha något med dig att göra. Den är varken skyldig dig något och förväntas inte vara det heller. Säga upp en kontakt på det sättet kan vara jobbigt. Vet inte ditt fall. Men annars inget egentligen. Lustigt att du tänker på om det kan bli problem skulle det ändra ditt beslut menar du ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Det är de viktigaste.

Förstår det. Vad jag menar är att det känns onödigt att skriva här.

Stargazer:

Risken finns ju att han/hon aldrig vill ha något med dig att göra.

Det är lite det som är poängen, så det accepterar jag.

Stargazer:

Lustigt att du tänker på om det kan bli problem skulle det ändra ditt beslut menar du ?

Försöker bara undvika att göra något förhastat. Det är trots allt bara två år kvar tills jag kan försvinna utan att krångla till det så. Jag vill heller inte ställa till det för mina syskon, och våra föräldrar är otrevliga nog i oprovocerat tillstånd. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

Försöker bara undvika att göra något förhastat. Det är trots allt bara två år kvar tills jag kan försvinna utan att krångla till det så. Jag vill heller inte ställa till det för mina syskon, och våra föräldrar är otrevliga nog i oprovocerat tillstånd.

Är dina föräldrar skilda ? Kan kanske bli problem med pengar osv som måste betalas isf vilket kan göra det svårare för dina syskon. Samt att stämningen i familjen kan ju försämras. Skulle jag sitta i din situation så skulle jag vänta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte hundraprocentigt säker på det här, men med tanke på din ålder så borde du ha en del att säga till om i frågor som gäller din vårdnad. Om den av dina föräldrar som du vill ska ha vårdnaden är okej med det (antar att de är separerade?) så skulle jag tro att det enklaste sättet är att be denne begära ensam vårdnad på grunderna att du vill att så ska vara fallet. Annars så föreslår jag att du tar kontakt med BRIS eller liknande organisation, de borde ha bättre koll på hur du skall gå tillväga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, du måste jah ha någon som ersätter din gamla målsaman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera