Aviseringar
Rensa alla

Att få 5.1 högtalarna/ljudkortet att fungera


Issen

Asså du behöver inte disable i BIOS, de enda du ska göra är, 1 installera drivrutinerna till de externa ljudkorter, 2 disabla de interna i kontrollpanelen, enhetshanteraren, de interna kortet heter normalt "High Defenition Audiobus" typ... disabla den, reboot, borde funka om du installera de andra drivisarna rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Ljudkortet var redan installerat och jag hittar inget High Defenition Audiobus eller något liknande med "Audio" i namnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

High Defenition Audiobus

Det låter som om det är ett integrerat ljudkort på moderkortet, stämmer det?
Har du kollat att ljudet är igång på den lilla högtalaren längst ner till vänster på skärmen?
Testa att koppla in ett par vanliga hörlurar till den "gröna" kontakten på ljudkortet och se om det kommer nått ljud, gör det inte det kan det hända att ljudkortet är inställa att det enbart ska ge digital utsignal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Det låter som om det är ett integrerat ljudkort på moderkortet, stämmer det?

KamikazeTomten:

Onboard Audio Function, vilket var [Disabled]

mrman:

Har du kollat att ljudet är igång på den lilla högtalaren längst ner till vänster på skärmen?

KamikazeTomten:

windowsljudet är på och själva högtalarna är på.

mrman:

Testa att koppla in ett par vanliga hörlurar till den "gröna" kontakten på ljudkortet och se om det kommer nått ljud

KamikazeTomten:

Jag sprang ner i förrådet och fiskade upp några av mina gamla hörlurar och satte i dom i ljudingången/utgången på fronten av datorn (2.0 lurar ofc). Jag prövade alla men dom enda jag fick ljud i sprängde mina trumhinnor med ett öronbedövande brus

mrman:

gör det inte det kan det hända att ljudkortet är inställa att det enbart ska ge digital utsignal.

Hur ändrar jag det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ändrar från digital ut till analog ut antingen genom att ändra i programmet som ingår till ljudkortet (om det är installerat) eller så ändrar du det genom att öppna ljudkontrollen, välj alternativ, avancerade kontroller (om det nu heter så i Vista)


   
SvaraCitera
Issen

KamikazeTomten:

Ljudkortet var redan installerat och jag hittar inget High Defenition Audiobus eller något liknande med "Audio" i namnet.

Kan inte göra så mycke utan att se själv... de är standard att de ser ut ungefär så nämligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Kan inte göra så mycke utan att se själv... de är standard att de ser ut ungefär så nämligen

Tack ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera