Aviseringar
Rensa alla

Att finna sin livspartner?


Ämnesstartare

Till att börja med, jag vet hur kul det är att trolla men försök ta det lite lungt tack 😛

Själva idén med att skapa den här tråden fick jag igår då jag struntade i att följa med några kompisar på fest och tillbringade istället kvällen med att sitta och tycka synd om mig själv på grund av min avsaknad av flickvänn.

Jag började då tänka på saken, hur ska man gör för att hitta ett seriöst förhållande som kan hålla länge, gärna för alltid?
Fest..? Nja.. Fester inte överdrivet ofta och majoriteten av de tjejerna som är där brukar vara för slyniga för att använda till mer än att ligga med.

Aktiviteter? Jag antar att det skulle fungera..

Sen kom jag till det som är själva anledningen till trådens skapande. Skulle det vara möjligt att hitta sin livspartner på t.ex. stan?
Har kollat en hel del på SimplePickups på youtube (t.ex.

) först för underhållning då de är sjukt roliga, men senare även för motivation..

Men skulle det fungera här i Sverige där man inte är lika sociala som i t.ex. USA? Och hur ska jag göra för att i så fall våga? Jag har personligen problem med att snacka med folk jag inte känner så bra medans jag pratar på som fan med folk jag känner bättre.. Några tips på hur man ska bli mer socialt kompetent?

Hoppas man får några svar på den här lite halvkasst skrivna inlägget [smile]

Puss//Alex


   
Citera
Ämnesstartare

Jag skulle vilja påstå att du finner alla möjliga sorters tjejer på fester. Sen vet ju inte jag vad exakt det är som du menar med "slyniga" heller. Du kan nog hitta din livspartner både på häktet, i korvkön eller på Harrys i Växjö.


   
SvaraCitera

Umgås med tjejer utan alkohol 🙂 En av mina pojkvänner träffade jag på krogen, ena på stan - han kom spontant fram till mig, o den sista genom en vän. Så det är möjligt, o alla tjejer på fester är inte slyniga, om du ser det så kanske det är din syn på tjejer det är fel på? Om en tjej festar blir hon automatiskt slynig i dina ögon då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AnnaBang:

Umgås med tjejer utan alkohol

Hur ska man orka det? [shake]


   
SvaraCitera
Lounge

iddqd:

Hur ska man orka det?

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AnnaBang:

o alla tjejer på fester är inte slyniga, om du ser det så kanske det är din syn på tjejer det är fel på? Om en tjej festar blir hon automatiskt slynig i dina ögon då?

Nja inte alla såklart, men det beror ju mycket på vad det är för fester med, oftast alldeles för mycket 15 åriga tjejer med alldeles för mycket alkohol i kroppen. Och skulle nog föredra att träffa någon utan att alkohol eller andra droger är inblandade.

iddqd:

Hur ska man orka det?

Är lite det här jag menade när jag snackade om att träffa någon random på stan 😉 Hur fan ska jag våga göra det utan alkohol i kroppen? xd Och hur tar folk det? Är ju som sagt inte direkt vanligt att man snackar med främlingar i Sverige


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alexex:

de tjejerna som är där brukar vara för slyniga för att använda till mer än att ligga med.

Konstigt att du inte har en tjej, du som verkar ha så fin kvinnosyn [smile]


   
SvaraCitera

alexex:

Nja inte alla såklart, men det beror ju mycket på vad det är för fester med, oftast alldeles för mycket 15 åriga tjejer med alldeles för mycket alkohol i kroppen. Och skulle nog föredra att träffa någon utan att alkohol eller andra droger är inblandade.

Då rekomenderar jag dig att gå på fester utan en massa femtonåringar, nu vet jag visserligen inte hur gammal du är. Men borde vara relativt enkelt om du är 18+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Konstigt att du inte har en tjej, du som verkar ha så fin kvinnosyn

haha 🙂 Nee men va fan är ju sant 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AnnaBang:

nu vet jag visserligen inte hur gammal du är. Men borde vara relativt enkelt om du är 18+

Är 95, fyller alltså 17 i år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alexex:

Nee men va fan är ju sant 😛

Nej det är inte sant, sanningen är att det där pekar på ganska grisiga värderingar.


   
SvaraCitera

alexex:

Är 95, fyller alltså 17 i år

Börja behandla flickorna med respekt så ska du se att du hittar en fin tjej som respekterar dig med. O om du är 16, konstigt att det är massa femtonåringar där då... Önskar dig lycka till med ditt sökande iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meh orka... var nöjd med dig själv istället fattar inte varför du vill he en flickvän vara för sakens skull? Om man blir kär i nån tjej så är det ju såklart en annan sak men man behöver ju inte liksom leta fast man kan ragga såklart[cute]


   
SvaraCitera

Tycker du att tjejer kan vara för slyniga för annat än att utnyttjas sexuellt förtjänar du inte riktigt en flickvän, hörrö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Innan man går in i något förhållande tycker jag att man ska bli "färdig" med sig själv. Veta vem man är och vad man vill.
Det finns inte bara en som passar med en, men oavsett vem man blir tillsammans med så tycker jag att man ska sträva efter att bli så bra man kan själv innan. Jobba på sina dåliga sidor. Finslipa de bra sidorna. Har man gjort detta, och fortsätter under förhållandet, så borde det hålla.
Det är åtminstone vad jag hoppas och tror.

Kommunikation är A och O


   
SvaraCitera