Aviseringar
Rensa alla

Att finna sin livspartner?


Ämnesstartare

Xisco:

Innan man går in i något förhållande tycker jag att man ska bli "färdig" med sig själv. Veta vem man är och vad man vill.

jag håller med om det mesta du skriver men inte det här, visst är det lätt att hamna i ett destruktivt förhållande under tonåren men livet handlar ju om att lära sig av sina misstag och testa nya saker. har man ingen tidigare erfarenhet av förhållanden är det svårt att veta innan vad som är funkar eller inte funkar. det tär också väldigt mycket på ens självförtroende att vara ensam, speciellt om man aldrig haft någon. och det är svårt att bli "färdig" med sig själv utan att känna den bekräftelsen som man får av att vara tillsammans med någon.


   
SvaraCitera
mynona

alexex:

Fester inte överdrivet ofta och majoriteten av de tjejerna som är där brukar vara för slyniga för att använda till mer än att ligga med.

Varför är de slyniga? För att de ligger på festerna? Om du ligger med dem, är inte du också slynig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sunk:

jag håller med om det mesta du skriver men inte det här, visst är det lätt att hamna i ett destruktivt förhållande under tonåren men livet handlar ju om att lära sig av sina misstag och testa nya saker. har man ingen tidigare erfarenhet av förhållanden är det svårt att veta innan vad som är funkar eller inte funkar. det tär också väldigt mycket på ens självförtroende att vara ensam, speciellt om man aldrig haft någon. och det är svårt att bli "färdig" med sig själv utan att känna den bekräftelsen som man får av att vara tillsammans med någon.

Fast nu snackade jag, just där, inte om att bli färdig med sitt förhållande-jag utan sig själv överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Fast nu snackade jag, just där, inte om att bli färdig med sitt förhållande-jag utan sig själv överhuvudtaget.

det förstod jag, men jag menade att om han nu känner sig ensam så är det ju bara bra om han hittar någon även om han inte blivit "färdig" med sig själv. det kan ge en lite hjälp på traven, men ja, det är alltid bäst om man kan stå på egna ben utan problem innan man hittar någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så tjejer som går på fest är "slyniga" och du vill redan nu försäkra dig om att förhållandet du skaffar skall vara för evigt? [party][party][party][party][party][party][party][party][party]


   
SvaraCitera

Hoppas ej att du hittar ngn [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alexex:

Är 95, fyller alltså 17 i år

hitta livspartner nu [love] sen gifta sig vid 18, bo i husvagn och skaffa whitetrashbarn? låter fint [cute]


   
SvaraCitera

hitta en på internet [bigsmile][wink] höhö


   
SvaraCitera