Aviseringar
Rensa alla

Att fiska med livet


Ämnesstartare

När man va liten gillade man saker andra gillade så man skulle få en identitet... och komma in i någon grupp..
Man skiftade häftigt mellan saker...

Sen växte man upp... och gillar bestämda saker och bara dessa saker.. och nu fiskar man med dessa saker och väntar på att något ska nappa...

Det kan gå till på följande sätt:

-BARCELONA E SÅ JÄVLA BRA
-JAG VET!! SKA VI TA EN ÖL?
-OK!
*BFF*

...Men va man för komplicerad som barn...
Och fiskar med skövdes korpenlag..

då nappar det inte...

och då är man fucked 4 life...

...men vad gör det..

för OM det nappar..

Då har ni barcelona-fans ingen jävla aning om euforin som uppstår..

ni kan dra åt helvete..

Diskussionunderlag:
Tror ni på det här?


   
Citera

Jag tycker inte att barndomsgrejen är riktigt sann men själva poängen av att du fiskar med livet kan väl ha något slags sanning i sig, kan man identifiera sig i något hos annan människa så blir ju den klart mer attraktiv som vän eller kanske mer. Men jag tror inte allt kan kokas ner till det, olikheterna är ju också intressanta om du vill ha något slags relation till en människa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Jag tycker inte att barndomsgrejen är riktigt sann men själva poängen av att du fiskar med livet kan väl ha något slags sanning i sig, kan man identifiera sig i något hos annan människa så blir ju den klart mer attraktiv som vän eller kanske mer. Men jag tror inte allt kan kokas ner till det, olikheterna är ju också intressanta om du vill ha något slags relation till en människa. 

Du drogs till vuxna med logik när du va barn. Om din kompis storebror inte kunde presentera fakta så va han ingen idol för dig..

Nu... i vuxenlivet.. fiskar du med logik.

Visst kan du tycka att flummande har sin charm.. men vafan.. det är ju inga man umgås med direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan va fnt


   
SvaraCitera

Fantastiskt:

Du drogs till vuxna med logik när du va barn. Om din kompis storebror inte kunde presentera fakta så va han ingen idol för dig..

Nu... i vuxenlivet.. fiskar du med logik.

Visst kan du tycka att flummande har sin charm.. men vafan.. det är ju inga man umgås med direkt.

Jag vet inte om jag hänger med riktigt, jag tror jag kan vara för småfull och/eller trött, men det låter som något att fundera på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Jag vet inte om jag hänger med riktigt, jag tror jag kan vara för småfull och/eller trött,

Du är inte ensam...

på någon av punkterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nu man leverar...
Sen kollar man vad som va bra imorgonbitti...

och sen går man in i studion och spelar in...


   
SvaraCitera

Hjärta


   
SvaraCitera

Väl rutet


   
SvaraCitera