Aviseringar
Rensa alla

att flytta till Stockholm


Ämnesstartare

FruLiten: Något monteringsjobb tror jag, men det som lockar mest är att han kan träna mma i Stockholm vilket han inte har möjlighet för nu.

Två flugor i en. = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Mycket glad

Beror på var, när och hur.

Jag återkommer. Vill ses iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har böcker till dig också. Har ej glömt (är bara lite sämst på att ta tag i och göra saker) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
jag och penja kan bli dina vänner

Yes!!! Både du och Penja verkar vettiga så det låter inte helt fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger: Har böcker till dig också. Har ej glömt (är bara lite sämst på att ta tag i och göra saker)

lugnt, är ungefär likadan.


   
SvaraCitera
penja

FruLiten:

Yes!!! Både du och Penja verkar vettiga så det låter inte helt fel

Härligt! Jag har också nyligen flyttat och funderar ungefär på samma sak som du. Än så länge har det gått bra i alla fall, jag känner mig inte det minsta ensam! Undrar verkligen vilka jag ska plugga med. Undra om de har massa tidigare vänner de kommer umgås med eller om de vill umgås me mig. Undra om de har familj och barn. Undra undra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

Härligt! Jag har också nyligen flyttat och funderar ungefär på samma sak som du. Än så länge har det gått bra i alla fall, jag känner mig inte det minsta ensam! Undrar verkligen vilka jag ska plugga med. Undra om de har massa tidigare vänner de kommer umgås med eller om de vill umgås me mig. Undra om de har familj och barn. Undra undra. 

Där ser man! Flyttade du långt? Flytten till Stockholm kommer innebära sju timmars resa från där jag bor nu. Jag är ganska bra på vara själv, men ibland vill man ju hitta på något liksom, eller bara hänga med sällskap, eller prata om sådant "tjejigt" som inte min partner är så intresserad av. Tror att man kan lätt få nya vänner via skola! 


   
SvaraCitera
penja

FruLiten:

Där ser man! Flyttade du långt? Flytten till Stockholm kommer innebära sju timmars resa från där jag bor nu. Jag är ganska bra på vara själv, men ibland vill man ju hitta på något liksom, eller bara hänga med sällskap, eller prata om sådant "tjejigt" som inte min partner är så intresserad av. Tror att man kan lätt få nya vänner via skola! 

Flyttade ca 3 timmar. Men jag har turen att känna rätt många här redan. Vad ska du göra här i Stockholm? Är det din partner som tänkt flytta och du följer med? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

Flyttade ca 3 timmar. Men jag har turen att känna rätt många här redan. Vad ska du göra här i Stockholm? Är det din partner som tänkt flytta och du följer med? 

Vi har ett tag pratat om att flytta, men har lutat mer åt Helsingborg. Men han har ju mer kontakter med mera i Stockholm (han har bott där förr), men samtidigt gör han det inte om jag inte vill följa med. Och för min del, så varför inte liksom, har inte så mycket här som håller mig kvar. Jag hade tänkt studera och försöka få jobb. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du nå planer på vad du vill göra i Stockholm? t.ex. plugg elr jobb?

Oxo nyss flyttat tebax till sthlm Rodnar lite tråkigt att inte känna någon här längre  Ledsen 

tråkigt o ba "jobba",plugga,"jobba",plugga o inte göra nånting roligt alls Arg

Vågar knappt prata me mina nya klasskamrater 🙁 tycker de e jättejobbigt o lära känna nytt folk Arg så fort nån ställer en fråga får jag panik 🙁 "Ja så här gör duuuUUUUUUUUUUAHHHHHHHHH OKEJ JAG VET INTE hehehehhehh RodnarRodnar". men de går kanske över RodnarHjärta

LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Komsi komsi, vi välkomnar dig med öppna armar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:
Har du nå planer på vad du vill göra i Stockholm? t.ex. plugg elr jobb?

Oxo nyss flyttat tebax till sthlm Rodnar lite tråkigt att inte känna någon här längre  Ledsen 

tråkigt o ba "jobba",plugga,"jobba",plugga o inte göra nånting roligt alls Arg

Vågar knappt prata me mina nya klasskamrater 🙁 tycker de e jättejobbigt o lära känna nytt folk Arg så fort nån ställer en fråga får jag panik 🙁 "Ja så här gör duuuUUUUUUUUUUAHHHHHHHHH OKEJ JAG VET INTE hehehehhehh RodnarRodnar". men de går kanske över RodnarHjärta

LedsenHjärta

Jag vill studera upp mina gymnasiebetyg (har ig i några ämnen) och samtidigt arbeta, vet ej vad jag vill jobba med, har arbetat med en hel del förut och vet att jag i alla fall inte pallar restaurangbraschen nå mera!  

Finns det inga vänner du haft förut du kan ta kontakt med igen? 

Ahh, jag har också lite svårt för att lära känna nytt folk, vill ha tjejkompisar men passar knappt in bland tjejer för tycker om att röka gräs och spela datorspel typ och vet inte vart man hittar andra tjejer som gillar det Ledsen Jag kommer nog ha två killkompisar uppe från Sthlm som också är från samma by som jag kommer ifrån, och min partner så klart, men vill ändå kunna vara lite "tjejig" ibland och prata lite "tjejigt" med en tjejkompis 

Knegaren:
Komsi komsi, vi välkomnar dig med öppna armar!

Va snällt! Får hoppas ni står ut med skånskan Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Folk går inte direkt fram till en och frågar om man vill hänga med på kalas.

jo. fast inte lika ofta i stockholm som på en del andra ställen. 


   
SvaraCitera
höna

Kan bli din vän


   
SvaraCitera
höna

Huuusby brushääään


   
SvaraCitera