Aviseringar
Rensa alla

Att ge komplimanger


höna

ger gärna till vänner som jag känner mig trygg med
svårast är typ till intresseobjekt lr vad man nu kallar d, folk man är lite nervös inför osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har svårt för det när någon exempelvis frågar: "Tyckte du maten var god?"
även om jag faktiskt anser att maten smakar bra så gör det mig stressad och mitt svar känns mycket falskt.
alltså när någon ber om det. nej usch.

sedan beror det på personer. vissa känns lättare att komplimera av någon undermedveten orsak.
jag har lätt för att ge vänner och familj komplimanger. det känns bra, har dock övat som attan på det.

kan inte ta emot komplimanger.
brukar svara nej bara.
"du är duktig på att laga mat"
"nejdå :)"
tardigt egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo såhär, en person måste inte ens be om bekräftelse, det räcker med att jag märker av dens sug efter det och jag tar avstånd.
(alltså viss form av bekräftelse vill väl de flesta ha, men när det pumpas upp)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lättast att säga till vänner tycker jag. Typ:

"vilken snygg skjorta du har Dave!"

Svårast att säga till folk man inte känner så bra och att de skall uppfatta en på "fel sätt". Måste vara full för att ge komplimanger till folk jag inte känner så bra. Brukar oftast skämmas efteråt.

Jag skulle dock aldrig ta illa upp av en komplimang, fast skulle dock ha en annan bild av personens gillande kring mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar kunna ge komplimanger till folk tror jag
Oftast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har lätt för att se det fina och positiva hos folk, så jag har nära till att ge komplimanger. Det har sina för- och nackdelar. Många tror jag smörar, jag kan lätt glorifiera människor vilket gör att jag även lättare blir besviken. osvosv. Men det brukar vara en egenskap som mina vänner uppskattar, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

o så vill man ju inte att någon ska tro att man ger komplimanger för att ställa in sig eller dylikt

Nej jag känner också lite så, känns som att det skulle framstå som oäkta och tjatigt tillslut om man delade med sig av allt fint man tänker om en person. Blir så påträngande på något vis.

dazed:

Polarejävlar

Satan vilket jobbigt ord det där var, läste om det flera gånger och kom hela tiden fram till att det stod polariejävlar, förstod ingenting.

Istechetvåpunktnoll:

Är även urusel på att ta emot komplimanger

Det kan vara svårt att visa hur uppskattad en viss komplimang är tycker jag.

höna:

svårast är typ till intresseobjekt lr vad man nu kallar d, folk man är lite nervös inför osv

Håller med om detta [blush] ger nästan aldrig komplimanger till folk jag är intresserad av, känns som att personen i fråga skulle förstå hela grejen då typ, känner mig så blottad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Nej jag känner också lite så, känns som att det skulle framstå som oäkta och tjatigt tillslut om man delade med sig av allt fint man tänker om en person. Blir så påträngande på något vis.

Ja, det är en balansgång det där


   
SvaraCitera
höna

nubbie:

Håller med om detta ger nästan aldrig komplimanger till folk jag är intresserad av, känns som att personen i fråga skulle förstå hela grejen då typ, känner mig så blottad.

hahah ja och om man väl kommit på något så överanalyserar man det tills det bara låter helt DUMT och fel så blire ändå att man inte säger något pga låter too much[sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att det har lite med självförtroende hos en själv att göra.
Är bättre på att ta komplimanger nuförtiden. Vill tro att jag ger också.. brukar säga att jag gillar folks kläder och att åh har du klippt dig fint. Eller säger jag fint? Kanske tänker att det är underförstått.
Man borde komplimera män mer. Men de är hårda och tuffa och behöver inte höra att de har en fin tröja säger samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glöm:

"du är duktig på att laga mat"
"nejdå :)"
tardigt egentligen.

Haha, tycker det känns rätt typiskt svenskar.

"vilken fin klänning du har!"
"nä va, den här gamla trasan"

Chi Huang Ti:

fast skulle dock ha en annan bild av personens gillande kring mig.

Hur menar du? Beroende på vad personen i fråga gav för typ av komplimang/vilket kön den har/vilken relation ni har osvosv?

ainos:

Men det brukar vara en egenskap som mina vänner uppskattar, i alla fall.

Tycker det är jättefint. Gillar väldigt mycket hos väldigt många men är dålig på att sätta ord på saker och ting, det är inte du!


   
SvaraCitera

brukar ge komplimanger om folk ändrat sitt utseende för sådant är ju känsligt annars. brukar inte säga typ vad fint du klippt dig utan kanske mer lugg passar dig! det är lite mer meningsfullt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

till nära vän är det enklast! kan prata om allt med mina nära vänner ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Tycker det är jättefint. Gillar väldigt mycket hos väldigt många men är dålig på att sätta ord på saker och ting, det är inte du!

[blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och mina komplimanger brukar ha med personlighet att göra.
tycker sådant är viktigt.


   
SvaraCitera