Aviseringar
Rensa alla

Att gråta - svaghet?


 De allra flesta gråter ibland, det är sånt som händer. Är det en engångshändelse är det antagligen ingen som kommer bry sig antagligen. No worries.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Börjar man gråta så fort man ser en söt kattunge tyder ju det på att man är psykiskt svag. Börjar man däremot gråta över saker som verkligen är hemska tyder ju det snarare på att man har empati och att man är mänsklig.

Alltså va? Verkar som du har problem...


   
SvaraCitera

mynona: Tårar är kroppens sätt att hantera häftiga känslor som måste ut för att inte infektera psyket

Håller med. Tårar innehåller stresshormon, så det är bra att gråta ut emellanåt.

Finns så många orsaker till gråt. Och oavsett orsak tyder inte gråt på svaghet! Alla är olika känsliga - till och med från dag till dag -  och vissa gånger behöver känslorna få komma ut.
Jag tycker inte någon har rätten att döma en annan människa bara för att hon gråter.


   
SvaraCitera

Alltså om man har lättare för att bryta ihop än någon annan över samma grej så är man ju mentalt svagare. 


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Alltså va? Verkar som du har problem...

Vad har jag för problem menar du?


   
SvaraCitera

du kommer kanske klassas som en mes bland tjejer. det är ungefär allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax:
du kommer kanske klassas som en mes bland tjejer. det är ungefär allt.

Bland tjejer?


   
SvaraCitera

Nej. Dock så kan det vara osmidigt ibland, men inte värre än allt annat som att skratta till exempel.


   
SvaraCitera

Chickwithgun: Bland tjejer?

ja om du är kille.


   
SvaraCitera

Nej. Är svag men gråter mycket sällan.


   
SvaraCitera

Pannkakssmöörgåsen:
Nej. Är svag men gråter mycket sällan.

Och jag är ganska stark men gråter ganska ofta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax:

ja om du är kille.

Är brud.
Synd att det är så dock.

Och ni andra i tråden, uppskattar er respons!


   
SvaraCitera

Jag gråter varje dag, jag e inte svag för det


   
SvaraCitera