Aviseringar
Rensa alla

Att gratta på kvinnodagen


Ämnesstartare

tard


   
SvaraCitera

isola:

Ifrågasättande (Du röstade på detta alternativ)

Blir knappast upprörd, tycker mest att det är lite konstigt. Lite som att säga grattis till arbetare på 1 maj eller till judar på förintelsens minnesdag, tycker jag. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

jag ser inte heller dagen som att "nu ska vi fira kvinnor"

detta verkar dock vara ett ganska vanligt misstag. vilket är synd.


   
SvaraCitera

- Razorblade -:

Finns ingen anledning att fira kvinnan

honolulu:

"nu ska vi kämpa ännu mer för jämlikhet och denna dagen uppmärksammar vi det mer"

Capture:

Lite som att säga grattis till arbetare på 1 maj

haha! tack för en bra liknelse, kom inte på någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att såna där dagar är rätt meningslösa, aldrig fattat grejen, det är väll viktigt att synliggöra problem och lösningar och sånt vilken dag på året det än är. Eller.


   
SvaraCitera
KSENIA

OF 5:

Tycker att såna där dagar är rätt meningslösa, aldrig fattat grejen, det är väll viktigt att synliggöra problem och lösningar och sånt vilken dag på året det än är. Eller.

FAST DÅ ÄR DET LÄTT ATT DE FALLER I GLÖMSKA PGA: VARDAG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

FAST DÅ ÄR DET LÄTT ATT DE FALLER I GLÖMSKA PGA: VARDAG

vet ej vad du gör i din vardag, men jag kan se problem utan att det står blblblbbdagen i kalendern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

FAST DÅ ÄR DET LÄTT ATT DE FALLER I GLÖMSKA PGA: VARDAG

Ja. Jag tycker egentligen lite detsamma om alla hjärtans dag. Visst det är en kommersiell högtid där affärsinnehavarna gnuggar tassarna och ser pengarna rulla in, men det är ju också en dag där man påminns om att visa uppskattning mot folk man bryr sig om. Vi ska såklart visa uppskattning och kärlek jämt, men det gör vi ju inte pga allt annat kommer ivägen och man tänker väl att äh de vet väl ändå att jag tycker om dem.


   
SvaraCitera
höna

Muppigt att få 1 grattis tkr ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grattis höna =)


   
SvaraCitera
KSENIA

OF 5:

vet ej vad du gör i din vardag, men jag kan se problem utan att det står blblblbbdagen i kalendern.

JAG JOBBAR ÄTER MATAR KATTER SOVER GLIDER RUNT PÅ FACEBÖG DAMPSUGER OSVOSVOSV
DE DAGAR JAG INTE TÄNKER PÅ KVINNORÄTT ÄR NOG GANSKA MÅNGA FLER ÄN DE JAG GÖR DET. IGÅR GJORDE JAG DET!
MEN FÖRSTÅR VAD DU FÖRSÖKER SÄGA, OM PROBLEMATIKEN FINNS JÄMT BÖR DEN SÅLEDES ARBETAS MED JÄMT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja. Jag tycker egentligen lite detsamma om alla hjärtans dag. Visst det är en kommersiell högtid där affärsinnehavarna gnuggar tassarna och ser pengarna rulla in, men det är ju också en dag där man påminns om att visa uppskattning mot folk man bryr sig om. Vi ska såklart visa uppskattning och kärlek jämt, men det gör vi ju inte pga allt annat kommer ivägen och man tänker väl att äh de vet väl ändå att jag tycker om dem.

Jaha, så en dag som tvingar dig att uppvakta någon kommer att göra det mer genuint än när det görs på eget initiativ när som helst under året? Det är som när folk köper blommor till varandra på bestämda datum eller har sex varje lördag kl 19 bara för att det är inbokat så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är för aspie för att förstå mig på sånt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är för aspie för att förstå mig på sånt här.

[love]

Nej, du är inte för aspie! Du är för klarsynt för att förlora dig in i en meningslös illusion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

aha, så en dag som tvingar dig att uppvakta någon kommer att göra det mer genuint än när det görs på eget initiativ när som helst under året? Det är som när folk köper blommor till varandra på bestämda datum eller har sex varje lördag kl 19 bara för att det är inbokat så.

du behöver inte köpa någonting på alla hjärtans dag utan bara se det som en påminnelse att uppmärksamma de du gillar

back to womens day.


   
SvaraCitera