Aviseringar
Rensa alla

Att ha BH är inte så nödvändigt egentligen (iaf inte när man har relativt små bröst)


Ämnesstartare

Tänkte på det idag då jag för första gången sen jag var typ 13 gick till skolan utan BH. Kändes jätte konstigt och liksom "tomt" på nåt sätt och jag kom på mig själv att försöka dra upp bhn jag inte hade på mig flera gånger hehe. 

För att återkoppla till titeln så kände jag inte att det gjorde ont eller så. Alltså frågade jag mig själv om det verkligen är nödvändigt med en BH och kom fram till att svaret är nej. Personligen tycker jag dock att det är "snyggare" klädmässigt när jag har en BH under och det känns liksom bättre (men tror att jag nog kmr att vänja mig vid det om jag fortsätter att inte använda det) 

Mina frågor till er: 

Använder ni BH? 

Anser ni att det är nödvändigt?  

Vad tycker ni om människor som inte använder BH? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Paseo

shatter: Använder ni BH?

Alltid, bara inte på natten

shatter: Anser ni att det är nödvändigt?

För mig är det det. Vore det inte nödvändigt skulle jag ha skippat det för längesedan. Tycker det är obehagligt när brösten skumpar och får ont. 

shatter: Vad tycker ni om människor som inte använder BH?

Vet inte. känner ingen. men vad fan ska man tycka. man får väl bestämma själv och om andra kvinnor vill ha bh eller inte is not my business. 


   
SvaraCitera

Bär inte bhRodnar

Men tror seriöst inte att det är nödvändigt för alla, föredrar man att vara utan tycker jag man ska köra på detTumme upp


   
SvaraCitera

BH är scam


   
SvaraCitera

Jag använder bh, och mycket sportbh;ar för jag får så ont annars, tycker dessutom det ser konstigt ut på mig att vara utan för det blir typ som två toppar i tröjan. Men kan man va utan Tycker jag man ska köra på det.


   
SvaraCitera

det spelar ingen roll, vad man än vill ha. 

det passar ju dock mer på vissa med små, toppiga bröst eller större toppiga bröst att vara utan men man borde lyssna på sig själv om det är obekvämt. det ändrar ofta på proportionerna hos vissa kroppar.

jag hade sett mer maskulin + oproportionerlig ut utan behå, i förhållande till min fullvuxet långa kropp, mina breda axlar och mina breda höfter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo: man får väl bestämma själv och om andra kvinnor vill ha bh eller inte is not my business.

bra! tycker detsamma Tumme upp 

aristoteles: Men tror seriöst inte att det är nödvändigt för alla, föredrar man att vara utan tycker jag man ska köra på det

tror att det finns många tjejer som inte vet vad de föredrar. alternativet av att inte bära BH har liksom aldrig funnits i min värld tidigare. man börjar automatiskt och ser det som ett måste och nödvändigt för många tror jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:
BH är scam

motivera


   
SvaraCitera

shatter: motivera

Det är ett verktyg av konservativ moral för att symboliskt låsa in kvinnan genom att peka på några vaga fördelar


   
SvaraCitera
time
 time

Jag har nästan aldrig bh hemma, då rör man ju inte så mycket på sig, men jag har så pass stora bazookas att det blir direkt smärtsamt att försöka gå längre sträckor utan BH. Kanske det hade varit skönare om de varit så där tonårsyppiga men de flesta bröst är ju inte det så det "hänger och slänger" och gör ont i ryggen om jag inte har stöd. Minns när de började växa och det började göra ont att springa uhuuuu, hatade att vara tjej då. 


   
SvaraCitera

Använder ni BH? 

I skolan, definitivt.

Hemma, nääe.

Vissa helger när jag är ute bland obekanta människor, nej.

Anser ni att det är nödvändigt?  

Njaa, vill ha mina bröst på plats liksom, så ja.

Vad tycker ni om människor som inte använder BH? 

De är väl fortfarande människor, so what liksom?


   
SvaraCitera
time
 time

Chuz Martinez:

Det är ett verktyg av konservativ moral för att symboliskt låsa in kvinnan genom att peka på några vaga fördelar

Får jag bara påpeka att det är ett ypperligt sätt att avlasta ryggen på också, även om jag förstår din symbolik. En behöver ju inte direkt ha pushup för att fejka fram ett skevt ideal.


   
SvaraCitera

shatter: tror att det finns många tjejer som inte vet vad de föredrar. alternativet av att inte bära BH har liksom aldrig funnits i min värld tidigare. man börjar automatiskt och ser det som ett måste och nödvändigt för många tror jag.

Ja det är nog hårt inpräntat att "det ska vara så" men ibland helt utan anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:

Det är ett verktyg av konservativ moral för att symboliskt låsa in kvinnan genom att peka på några vaga fördelar

håller med time i denna aspekt. 

Attitydinkontinent: De är väl fortfarande människor, so what liksom?

blir så glad av svaren här :') om jag hade postat det på fb... oh god, hade verkligen inte fått samma respons då :/ 

time: Minns när de började växa och det började göra ont att springa uhuuuu, hatade att vara tjej då.

usch ja, just när man springer gör det ont som attan :/ sprang faktiskt idag också, men med ett tight linne, en t-shirt, två jackor och en tung ryggsäck så skumpa det inte så mkt, kändes nästan inte alls faktiskt^^


   
SvaraCitera
reben

äckligt o nt ha ?


   
SvaraCitera