Aviseringar
Rensa alla

Att ha en instabil partner


Bevakar.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är inte direkt tack vare charm eller vänlighet.

Tja, dessa är inte helt irrelevanta i varför jag tycker bra om dig [rolleyes]

Dold text: Blottar dig? 😐 LÄNK! 😉


   
SvaraCitera

Jag hade gjort slut med mig själv på mindre än 5 min, Den person jag pratat med om allt helvete orkade ett halvår ungefär [ops]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är mest orolig att slita ut honom. Vill ju att han ska bli glad av oss, inte att vårt förhållande ska vara ett överhängande och ofrånkomligt ansvar.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag älskar ju honom, och vill inget hellre än leva lyckligt i alla våra dagar. Men jag känner mig så dålig som inte kan vara bra och normal utan bara gör allt svårt jämt.

Har du sagt detta till honom? Blir troligen lättare för honom att ta dina "attacker" om han vet hur du känner.


   
SvaraCitera

Därför ska jag inte ha en pojkvän.


   
SvaraCitera

Jobbigt med inställningen "allt skall vara så bra så bra så bra så, inget bråk"

Sett för mycket romantiska filmer maybe?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Dold text:

Blottar mig EMOTIONELLT [no-no]

kallprat:

Har du sagt detta till honom? Blir troligen lättare för honom att ta dina "attacker" om han vet hur du känner.

Jag har sagt det, men det känns mer som att jag beter mig som ett barn som fortsätter med ett dåligt beteende trots att det vet att det är dåligt.

Harpyja:

Därför ska jag inte ha en pojkvän.

Fast det är hemskt trevligt när det är bra.

sculptura:

Sett för mycket romantiska filmer maybe?

Jag har inte en sådan inställning till bråk som du vill få det till. Jag förnekar inte bråk eller gräl, jag är inte kuvad och undviker det till varje pris.
Däremot försöker jag välja mina strider och bråkar helst inte om småsaker, eftersom det är helt meningslöst.
Jag tycker inte om bråk (det tillför ju aldrig något till förhållandet), men det betyder inte att jag utplånar mig själv totalt jämt och ständigt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Även detta skrämmer mig, jag är väldigt konflikträdd och vill ju inte alls att vi ska bråka

det är inte alltid dåligt att bråka. småtjafs såsom vems tur det är att diska eller liknande är ju förstås onödigt, men jag har genom många bråk med min pojkvän tagit reda på hans och mina gränser och vi har lärt känna varandra bättre.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag vill inte vara en börda för honom

XMinGrönaLampaÄrDödX:

vill bara vara glad

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vi bråkar sällan

XMinGrönaLampaÄrDödX:

, jag är väldigt konflikträdd

Är i liknande situation, i lite mindre grad då kanske.

herr_nilsson:

vill ofta vara allt på samma gång

herr_nilsson:

vill vara den där fina pryda flickvännen

herr_nilsson:

vill vara den slampiga kåta horan

herr_nilsson:

vill vara dominerad och låta killen styra och bestämma, men inte vara en belastning utan kunna komma med egna idéer och förslag på vad man ska hitta på.

herr_nilsson:

Man vill bara få försvinna in i sin killes armar och glömma bort sin egen osäkerhet, samtidigt som man vill vara trygg i sig själv, stå på egna ben och visa att man minsann kan själv.

^Jag

herr_nilsson:

Det är helt enkelt inte så konstigt då att det skär sig, det är för många motstridiga egna viljor och krav från omvärlden på hur man ska vara.

:') skönt att få det förklarat för sig. Tack [love]

Jag har antagit att känslan av att inte räcka till bygger på dålig självkänsla. Känslan är ju lixom en inställnng som bara jag själv kan ändra på. Tänkte därför läsa om hur man får bättre självkänsla för att få tips och en spark i baken 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

killrambo:

det är inte alltid dåligt att bråka. småtjafs såsom vems tur det är att diska eller liknande är ju förstås onödigt, men jag har genom många bråk med min pojkvän tagit reda på hans och mina gränser och vi har lärt känna varandra bättre.

Jag vet inte. Jag tycker nog att det finns bättre sätt att lära sig varandras gränser än att stå och skrika.
Jag har bråkat mycket under min uppväxt - inte med pojkvänner förvisso, men ändå - och jag anser mig veta att det, för min del, aldrig löser något.
Dramatik är mest jobbigt (och en av mina största talanger, tyvärr).


   
SvaraCitera

skärp dej eller nåt ;c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

skärp dej eller nåt ;c

Oh, tack, det var precis det svaret jag letat efter, mitt liv känns redan bättre!!!!!1 TACK TICKSTART [love]

Dold text: Varning: Sarkasm kan förekomma i ovanstående text. Beware.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Dold text

Mina sensorer registrerade detta [blush] Men liksom är du medveten om att du är "krånglig" så är det ju 67 ggr bättre än att du skyller på allt och annat. Man kan inte vara på topp jämt, det förstår väl alla [sad]


   
SvaraCitera

Harpyja:

Därför ska jag inte ha en pojkvän.

Trodde du var ihop med iosib.


   
SvaraCitera

Jag är instabil som partner och just för att jag är så fruktansvärt instabil, dum, självisk så skiter jag fullständigt i det just nu. I den här sekunden är jag bara skitförbannad på min partner. Då känns det okej att vara jobbig.

Annars suger det.


   
SvaraCitera