Aviseringar
Rensa alla

Att ha något att prata om


Ämnesstartare

Anarkandi:

Fotnot 3: Det verkar vara en social norm att man måste snacka HELA tiden. Andra verkar bli ganska obekväma i såna situatinoer, men jag ser inte vad som är så hemskt med att munnen inte gapar 24/7. Även om det är trevligt med sådana människor.

Tystnad är nono, jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Grejen är att man inte har någon som helst aning om vad den andra är intresserad av, och då blir pratet ytligt=tråkigt.

Samtidigt kommer konversationer ganska enkelt när man pratar med vissa, men mindre enkelt när man pratar med andra, personkemi, antar jag. Det är ju mycket lättare att prata med människor som man har mycket gemensamt med. Eftersom det inte finns någon man gillar mer än sig själv(Man ser alltid till sig själv i första hand, oavsett om man hatar sig själv eller inte) så man gillar människor som man associerar med sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Eller alltså, jag märker ju ofta att andra blir obekväma när det blir tyst, men mig berör det inte.

Samma här!
Fast jag tror att dom tror att man känner sig lika obekväm som dom själv (fin mening)
Ibland tvingar jag mej att säga nåt bara för att de verkar mer avslappnade då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Det är ju mycket lättare att prata med människor som man har mycket gemensamt med.

Mm, ja.

Anarkandi:

Eftersom det inte finns någon man gillar mer än sig själv(Man ser alltid till sig själv i första hand, oavsett om man hatar sig själv eller inte) så man gillar människor som man associerar med sig själv.

Läst "Konsten att läsa tankar"? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet vad ditt problem är och det är att du helt enkelt intalar dig själv att det du skulle kunna prata om inte är intressant eller viktigt

sluta tänk så nedvärderande tankar så blir du en fri människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

sluta tänk så nedvärderande tankar så blir du en fri människa

du har väl rätt antar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Läst "Konsten att läsa tankar"? [smile]

Haha. Jag har läst mycket sån litteratur då NLP och sådant är intressant.

Men, t.ex om du skulle träffa mig, jag skulle mest försöka prata politik, musik och sånt, men eftersom jag är en alltiallo som är intresserad av det mesta skulle jag kunna prata om annat, men det är de två förstnämnda som jag har lättast att prata om, stämmer inte de överens med motpartens intressen så är det ju ganska kört. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

stämmer inte de överens med motpartens intressen så är det ju ganska kört. 😛

Precis. Det är ju det som är jobbigt, men då kanske man inte har så jättemycket utbyte av att umgås ändå 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Precis. Det är ju det som är jobbigt, men då kanske man inte har så jättemycket utbyte av att umgås ändå 😛

Då får man sluta upp med att umgås med personen och börja umgås med mig istället. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

vet vad ditt problem är och det är att du helt enkelt intalar dig själv att det du skulle kunna prata om inte är intressant eller viktigt

sluta tänk så nedvärderande tankar så blir du en fri människa

snäll du är, bra skrivet[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Då får man sluta upp med att umgås med personen och börja umgås med mig istället.

Hhahaha, yes [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera

Dra typ något som

gillaru senap?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nepalmaoisterna.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Situationen på Kuba

[y]


   
SvaraCitera